Voor mij ook maar dat was helaas niet mogelijk, je had dan niet meer trein in beeld gehad maar rommel.Mendel schreef:Sterk beeld, contradicto in beeld gebracht door de stopper die zijn naam eer aan doet tegen de achtergrond van de razende trein. Opbouw had voor mij wat ruimer mogen zijn aan de linkerzijde.
Trouwens is een leuk optisch effect, de spiegeling in de ramen van de trein van het landschap hebben veel minder bewegingsonscherpte dan de trein zelve. Hoe langer ik over dat fenomeen nadenk hoe meer vragen dat oproept....

Het was helemaal gaaf geweest als de fotograaf ook in de spiegeling te zen was geweest. Volgens mij komt het door de sluitertijd, waardoor het raam over een iets langere afstand als een spiegel kan werken. Iets langer en alles was vaag geweest, door het metaal tussen de ramen.fran schreef:Dat zijn snelle reacties, dank.Voor mij ook maar dat was helaas niet mogelijk, je had dan niet meer trein in beeld gehad maar rommel.Mendel schreef:Sterk beeld, contradicto in beeld gebracht door de stopper die zijn naam eer aan doet tegen de achtergrond van de razende trein. Opbouw had voor mij wat ruimer mogen zijn aan de linkerzijde.
Trouwens is een leuk optisch effect, de spiegeling in de ramen van de trein van het landschap hebben veel minder bewegingsonscherpte dan de trein zelve. Hoe langer ik over dat fenomeen nadenk hoe meer vragen dat oproept....
Dat fenomeen kan ik ook niet verklaren er is niet aan geshopt alleen een stukje van boven en rechts weggehaald om niet een ander raar paaltje in beeld te hebben.