Ik ben opzoek naar een gratis en een makkelijk programma waarmee je profesioneel je foto's kan bewerken. Kan iemand mij hier aan helpen? Heb wel photofiltre maar ben daar nog niet overuit of ik dat wel goed vind. Zijn er toevallig nog meer mensen die het gebruiken?
Gratis simpele software
Hey allemaal,
Ik ben opzoek naar een gratis en een makkelijk programma waarmee je profesioneel je foto's kan bewerken. Kan iemand mij hier aan helpen? Heb wel photofiltre maar ben daar nog niet overuit of ik dat wel goed vind. Zijn er toevallig nog meer mensen die het gebruiken?
- Frans
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
@lein: grappig wat je zegt over gratis en professioneel.
Gimp is gratis en geschikt voor professioneel bewerken.
gemakkelijk? nee. niet heel erg intuitief en wat rommelige interface.
maar als je er aan gewend bent heb je adobe niet nodig.
- Lein
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
In welk opzicht grappig?Frans schreef:@lein: grappig wat je zegt over gratis en professioneel.
- Frans
- Lid

@lein: nou eerst zeg je dat het niet samengaat en vervolgens heb je zelf een programma waar het wel samengaat. gratis en profesioneel dan.
ik vind het grappig als mensen zich in een zin weten tegen te spreken.
gimp is een goed en volwaardig programma om foto's professioneel mee te bewerken. ik weet niet wat je nog voor wonderen van fotoshop verwacht. toegegeven het internet is vergeven met tutorials voor cs 3, 4 en 5.
gimp is een goed en volwaardig programma om foto's professioneel mee te bewerken. ik weet niet wat je nog voor wonderen van fotoshop verwacht. toegegeven het internet is vergeven met tutorials voor cs 3, 4 en 5.
- Lein
- Lid

- Contacteer:
Ik vind niet dat ik mezelf tegenspreek, want aangezien ik geen prof ben, ga ik er ook niet van uit dat ik professionele bewerkingen doe:) Ik denk dat ik de boel misschien verkeerd geinterpreteerd heb. Mij lijkt, maar misschien is dat slechts een aanname, dat mensen die hun geld verdienen met fotografie, GIMP of andere gratis software niet snel zullen gebruiken voor de professionele bewerking van hun foto's.Frans schreef:@lein: nou eerst zeg je dat het niet samengaat en vervolgens heb je zelf een programma waar het wel samengaat. gratis en profesioneel dan.
- Frans
- Lid

https://nl.wikipedia.org/wiki/GIMP" onclick="window.open(this.href);return false;
ik moet je eerlijk zeggen dat ik gimp te laat ontdekt heb.
omdat ik al gewend was aan cs2 van adobe, een illegaal verkregen programma, was ik te lui om helemaal om te schakelen.
wat ik probeer te zeggen is dat het van professionele kwaliteit is. en nee de meesten professionals zullen wel cs5 gebruiken. naar ik hoop gekocht.
ik moet je eerlijk zeggen dat ik gimp te laat ontdekt heb.
omdat ik al gewend was aan cs2 van adobe, een illegaal verkregen programma, was ik te lui om helemaal om te schakelen.
wat ik probeer te zeggen is dat het van professionele kwaliteit is. en nee de meesten professionals zullen wel cs5 gebruiken. naar ik hoop gekocht.
Daarom post ik het hier;-) Ik ben immers ook maar een hobby fotograaf (in opleiding weliswaar, je moet ergens beginnen toch. die geen geld heeft om honderd euro uit te geven een een programma!:) omdat ik niet weet hoe en wat, wat aan te raden is enzo. En ja, haha kan prima maar heb eigenlijk geen idee.
@ Lein Kan je dat gewoon van internet halen? en is dat lastig?
@ Lein Kan je dat gewoon van internet halen? en is dat lastig?
Ik heb toch niet iets raars gevraagd met mijn simpel en profesioneel??
- Lein
- Lid

- Contacteer:
Hahaha je hebt niks raars gevraagd hoor:) Zoek gewoon naar GIMP met google, downloaden wijst zich vanzelf. Je moet er wel ff voor gaan zitten voordat je alle opties weet te vinden enzo, maar daarna werkt het hartstikke fijn.
Oh gelukkig! Ik ben immers nog maar een beginnende fotograaf ( ga namelijk woensdag beginnen met de opleiding). En ja, tegen die tijd kan ik wel kijken voor photoshop enzo toch:) Je moet ergens beginnen!
Dankjewel. Ga straks even kijken
Dankjewel. Ga straks even kijken
-
silvietje94
- Lid

- Contacteer:
ik vind Gimp een zeer goed programma hoor, het is inderdaad een beetje rommelig enzo maar eens je het een beetje weet, ga je er goed mee werken hoor 
ik gebruik photofiltre ook ze, ik, gebruik eigenlijk een mengeling van verschillende programma's
Dutchgimpers denk ik staan tuts op voor Gimp =:)
ik gebruik photofiltre ook ze, ik, gebruik eigenlijk een mengeling van verschillende programma's
Dutchgimpers denk ik staan tuts op voor Gimp =:)
Paint shop pro ken ik wel ja. Heb het zelf een poosje op de pc gehad. Wat stom dat ik dat vergeten was:p Waar heb je die gehaald?wilw schreef:Gimp heeft wmb een lange leertijd gehad. Ben ermee gestopt en overgestapt op paint shop pro (psp). D e voorlaatste versie X2 heb al gezien voor 19,95.
-
korandoke
- Lid

- Contacteer:
mss dit eens bekijken,
https://free.zoner.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://computertotaal.nl/software/2238 ... r-1-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grts
https://free.zoner.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://computertotaal.nl/software/2238 ... r-1-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
grts
Inmiddels heb ik lightroom op mijn computer staan! Een programma waarmee we op school ook werken, ben het nog aan het proberen..
Heb er voor gezorgd dat ik hem gratis heb. Stiekem illegaal gedownload. :-) En het werkt ook nog!