ik zou eens kijken wat een beetje contrast doet, meer of minder lucht kan ik mij voorstellen dat je er nog niet uit bent...ik namelijk ook nog niet mischien iets eraf vind het wel een geslaagde
Het huisje aan de rechterzijde doet vermoeden dan een landscape foto beter was geweest. De huidige positie van de molen is goed, maar dan wel zonder dat huisje. Ik vind de foto iets flets, maar dat komt natuurlijk ook door de tijd van de dag toen je afdrukte. Op zich best een leuke foto, maar niet spetterend!
Sfeerrijke plaat, die goed in de beeldopbouw staat. Luchten zijn voor mij tikje te bijtend, mogen met zulke frisse wolken gerust bijten, maar hier naar mijn smaak net over de grens
compo is goed, belichting is op de wolken ietsjes overbelicht, en mss dat wat naverscherping de plaat nog beter uit de verf laat komen.
het klinkt heel vreemd, wat ik nu ga opschrijven, maar bij sony is het soms beter om bij daglicht de iso op 200 te zetten ipv iso 100, en dan wat met ev -0.3 of ev -0.7 de boel wat te compenseren, later trek je de boel dan weer iets op tijdens de nabewerking...
Mooie foto maar....als ik buiten een zonnebril moet opzetten om mij tegen de felle zon te beschermen, is normaal maar niet fijn die bril op mijn neus Maar als ik een zonnebril moet opzetten om naar foto's te kijken dan wordt het wat veel gevraagd. Dus niet zo helder maken is beter