Bedankt voor jullie reacties
Wendy; De gansjes zijn nog niet van mij af
Ze kunnen nog net niet vliegen, maar dat zal denk ik niet lang meer duren, en daarna gaat papa gans de jongen weer verjagen denk ik.
Ik denk om weer een leeg "huis" te hebben voor de volgende ronde. Vorig jaar had dit stel 2 nesten. = 20 volwassen nakomelingen . Als die allemaal blijven, blijft er geen ruimte over voor de nieuwe jonkies. Dit schijnt wel een erg produktief stel te zijn, want als alle nijlgansen zo succesvol zouden zijn. Dan is nederland al gauw te klein denk ik zo
Spetterende plaat inderdaad, letterlijk en figuurlijk...
Mooie bevroren plaat van deze spetterende en spatterende Alfred Jodocus Kwak, erg fijne bewerking, al zie ik hier en daar (met name bij de gans op de achtergrond) dat je de ganzen hebt opgelicht en de achtergrond hebt gevingneteerd.
Mendel en Michel, bedankt voor jullie reactie
Mendel; het licht vind ik ook erg mooi in deze foto . de achtergrond heb ik inderdaad zwaarder gevigneteerd als normaal ( ik vigneteer bijna altijd wel een beetje) . Aangezien ik wel het licht in het wateropvlak ( de lichtgrijze horizontale strepen) en de spetters wilde behouden is dat wel te zien.
Bedankt voor je reactie,
Ze zijn inderdaad niet mensen schuw. Ze worden door de hele buurt daar vertroeteld, behalve door mij
Als ik met mijn stukje plastiek (waar ik op ga zitten) aankom, denken ze soms dat het voertijd is, foutje ik kom alleen maar kijken door een stukje glas Maar daardoor heb ik ik wel de mogelijkheid lekker van dichtbij met het licht te spelen.