Ik weet niet of jullie het nieuws hebben gehoord, maar er is bekend gemaakt dat Olympus al sinds 1990 fraude plegen en hun verliezen achterwege houden. Sinds dat het schandaal bekend werd is 70% van hun marktwaarde afgegaan en 30% van de aandelen.
Een paar van jullie zullen wel weten dat de toekomst van het DSLR systeem van Olympus er al niet heel goed uitzag en de concurrentie al betere systemen heeft en ik ben bang dat nu ook door dit schandaal de toekomst er helaas zeer somber uit zal zien voor het systeem.
Ikzelf fotografeer met een Olympus spiegelreflex (E-5) en heb de afgelopen 5 jaar erg veel geïnvesteerd in lenzen en accessoires. Nu zit ik een beetje met de gedachte dat als Olympus wel 'uitsterft' op dslr gebied deze camera en lenzen veel minder waard worden dan ze nu zijn. Ik weet dat ik nu echt een goede body heb met goede lenzen, maar over 5 - 10 jaar zal er toch misschien behoefte zijn aan een nieuwe body en die komt dan eventueel niet meer.
Dit heeft geleid tot de gedachte dat ik al mijn lenzen en body misschien moet gaan verkopen en over moet gaan stappen naar Nikon (heeft dan mijn voorkeur) tot het te laat is..
Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen en zal het erg waarderen!