Sardinië

Van hier tot Tokio
markleeman
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Sardinië

Bericht Geplaatst:

silvietje94, veel foto's zijn 'gewoon' vanuit de hand geschoten. Ik merk dat rond de 1/50 vanuit de hand met veel groothoek vaak nog wel te doen is, mits je een beetje stabiele positie kunt kiezen. Meestal schiet ik dan 2-3 foto's in een burst, achteraf zit er dan bijna altijd wel één scherpe bij. Af en toe heb ik mijn hand wat te vast ingeschat, rond de 1/20 wordt het toch echt erg kritisch allemaal en is te vaak alles onscherp. Vandaar dat ik tegenwoordig sneller van statief schiet, hoewel ik die dingen nog steeds regelmatig ondingen vind...

Frans, meestal gebruik ik USM met 0,4 pixel, 50% en 0 levels. Ik merk dat dit voor veel foto's voldoende is, en het scheelt veel tijd als dit automatisch gebeurd samen met verkleinen en kaders toevoegen. Toegegeven, optimaal is het zeker niet altijd, en bij de bovenstaande serie heb ik wellicht her en der wat te snel willen zijn...
Omhoog Profiel Website Foto's
Akira
Lid
Lid
Contacteer:

Sardinië

Bericht Geplaatst:

Mooie reeks met fraaie kleuren en mooie landschappen zeg. 4 en 5 vind ik het mooist, prachtig hoe de kleuren hier eruit springen (4) en mooi licht over een interessant landschap (5).
Louise.V
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Sardinië

Bericht Geplaatst:

Voor mij zijn 4/5/6/7 erg mooi :good2
Ben het met Tony eens wat je kaders betreft,beetje jammer ;)
Omhoog Profiel Foto's
markleeman
Lid
Lid
Contacteer:

Sardinië

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de commentaren! :)
Plaats reactie