Ik heb een viertal vragen voor jullie:
1. Ik ga volgende week vier dagen de waddenzee op met een vissersboot om een reportage te maken. Ik heb een rainsleeve om mijn cameraset te beschermen tegen spatwater en andere rotzooi die ik waarschijnlijk tegen ga komen. Is er iemand met ervaring op zee die me kan vertellen of dit genoeg bescherming is of moet ik nog iets doen/meenemen?
2. Ik ben niet heel bekend met het gebruik van filters, maar ben me de laatste tijd aan het oriënteren op dit gebied. Ik heb een grijsverloopfilter, een polarisatiefilter en een roodfilter. Van alledrie ben ik op de hoogte van de werking en de algemene tips voor gebruik, maar kan iemand mij tips en trucs vertellen die je niet in de standaardverhaaltjes leest. Een probleem dat ik al tegen het lijf liep is dat ik het idee heb dat mijn (Cokin) roodfilter ervoor zorgt dat mijn foto's minder scherp worden. Graag tips!
3. Zijn er hier mensen die een bean bag gebruiken en zo ja, moet ik er een kopen of voldoet een opgevouwen jas ook? ;-)
4. Zijn jullie het ermee eens dat een Canon EOS 7D de beste optie (behalve de 1D serie) is voor een nieuwe body als ik drie objectieven heb die niet geschikt zijn voor fullframe bodies? Graag alleen antwoord van Canon gebruikers, want het antwoord van een Nikon fanaat kan ik wel voorspellen.
Dank voor uw tips, trucs, antwoorden en grapjes.