Voor het eerst echt even met mijn 7d aan het stoeien geweest..
F1

F2

F3

40d was ook heel erg fijn.. wat mij gelijk opviel was dat de ruis minder is dan bij de 40d kan nu rustig nog strakke foto's maken op 1600 of 3200. als je wil zal ik van het zelfde onderwerp een aantal foto's maken op verschillende iso waarde.Peterr schreef:ok, vroeg me af hoe de 7D is t.o.v. de 50D wat betreft ruis.
Maar de 40D heeft zowiezo minder ruis dan de 50D.....

Ik kan niet reageren op het verschil in ruis tussen de 50D en 7D. Heb zelf de 40D en heb de 7D een dagje geprobeerd, ik zag te weinig verschil met mijn 40D om de overstap te maken. Ruis was wel wat minder, maar ik had vooral moeite met de multi-focuspunt scherpstelling. Blijf voorlopig bij de 40D. Op vele punten is de 7D natuurlijk wel een dijk van een camera. (ik weet niet of dit soort technische reacties hier horen, maar wilde je dit toch even laten weten).Cinemovie schreef:40d was ook heel erg fijn.. wat mij gelijk opviel was dat de ruis minder is dan bij de 40d kan nu rustig nog strakke foto's maken op 1600 of 3200. als je wil zal ik van het zelfde onderwerp een aantal foto's maken op verschillende iso waarde.Peterr schreef:ok, vroeg me af hoe de 7D is t.o.v. de 50D wat betreft ruis.

tuurlijk mag je dat hier zeggen.. Maar ik zag dus wel degelijk verschil boven de iso 800 met 40d was het niet meer te doen is mijn ervaring. multi focuspunt kun je toch op 1 punt vastzetten? lijkt mij. ik zet altijd het middelste punt in als mijn focus punt. had ook even een andere topic geopend over de ruis met wat voorbeeld foto's op verschillende iso waarde..BertvanElten schreef:Ik kan niet reageren op het verschil in ruis tussen de 50D en 7D. Heb zelf de 40D en heb de 7D een dagje geprobeerd, ik zag te weinig verschil met mijn 40D om de overstap te maken. Ruis was wel wat minder, maar ik had vooral moeite met de multi-focuspunt scherpstelling. Blijf voorlopig bij de 40D. Op vele punten is de 7D natuurlijk wel een dijk van een camera. (ik weet niet of dit soort technische reacties hier horen, maar wilde je dit toch even laten weten).Cinemovie schreef:40d was ook heel erg fijn.. wat mij gelijk opviel was dat de ruis minder is dan bij de 40d kan nu rustig nog strakke foto's maken op 1600 of 3200. als je wil zal ik van het zelfde onderwerp een aantal foto's maken op verschillende iso waarde.Peterr schreef:ok, vroeg me af hoe de 7D is t.o.v. de 50D wat betreft ruis.
Gr, Bert