Wat leuk zeg, bedankt allemaal !
@Gert ik heb helaas geen foto van bewegend water, ik ging bewust met filters op pad om dit effect te krijgen dus ik had geen ander soort foto gemaakt.
Jammer, want ik zou het achteraf ook wel willen vergelijken
Dat is het nadeel van filters op de camera. ik heb gisteren ook wat gedaan met en zonder filters en diverse sluitertijden. Moet nog kijken of dat iets geworden is.
Recent heb ik een foto geplaatst waarin ik een polafilter en een grijsverloop gebruikt die foto was zeker niet slecht te noemen. Door de filters klopt het niet qua beeld en dat is zeer moeilijk dan wel haast onmogelijk te herstellen. Maak altijd diverse versies.
Maar deze foto: Prima keus voor de TC hoor.
Lijkt mij een ND filter(egaal grijs, niet verlopend) Ik heb zelf een ND 12 in de collectie. Maar ook een 2, 4 en 8. Die dingen kosten haast niks in Chinezië via E bay. De mijne passen in het Cokin systeem. Feitelijk doe je niets anders dan de verduisteren oftewel de sluitertijd verlengen. Grijsverloopfilters heb ik van Hitech.
Bedankt allen!
En Gert bedankt voor de tip
@Wil dit waren 2 filters. Een Hoya NDX400 (houdt 9 stops licht tegen) en een Lee Soft ND grad filter (3 stops licht). Door de tweede krijg je de lucht wat donkerder, maar de onderkant niet