CA ok als je het ziet in foto's dan zie je het voortaan, dus weescht gewaarschuwd
Foto 1 rondom de scheef getrokken fabriek en in foto 3 heel duidelijk aan de rechterkant van de boom aan de linkerkant. Of het dus alleen aan de linkerkant van je lens zit weet ik niet en is niet te controleren aangezien de foto's aan de rechterkant allemaal een donkerdere achtergrond hebben en zodoende mogelijke CA niet laten zien

Maar het is relatief makkelijk te verwijderen. Gebuik je Adobe? Want dan kun je gewoon lens correctie profielen gebruiken die lens eigen lensfouten standaard dan verwijdert.
Het is trouwens geen schande maar een fenomeen welke uiteraard bij harde contrast overgangen makkelijker te zien is en eerder bij Wideangle lenzen. Waarom ik dacht aan Sigma was van wege hun iets mindere kwaliteit waar je dus ook minder voor betaald en wat makkelijk verwijderbaar is, dus waar heb je het dan over

en de brandpunt afstanden.
Maar ik blijf ondanks dat 3 als saai gezien wordt toch 3 mooi vinden als ook 2 en gefeliciteerd met de TC!!!!!!!!