Inderdaad Duckie, met een 70-200mm kun je ook mooie landschapsfoto's maken. Een f/2.8 lens is dan niet perse noodzakelijk, je kunt gerust voor de iets goedkopere variant gaan.
Ik lees uit je laatste opmerking dat je toch van mening bent dat je mm's aan de onderkant van het bereik gaat missen.
Mijn advies is dan ook heel simpel: koop een groothoek met mm's onder de 24mm die ook geschikt is voor een full frame camera. Aangezien je Tokina niet geschikt is voor full frame en nog relatief jong is, kun je deze net zo goed inruilen. De vraag is alleen: wanneer?
Tja.... die analyse heb ik eerlijk gezegd nooit gemaakt. Mijn gevoel zegt me dat de prijsdaling van lenzen in het begin het grootst is en dat deze dan langzaam afvlakt. Met andere woorden: als je geen bloedhaast hebt met de vervanging, dan de Tokina nog gewoon lekker blijven gebruiken tot het moment dat de full frame er komt. Dan de Tokina met de huidige cropcamera op marktplaats zetten en gelijk een nieuw setje aanschaffen met (...juist....) een groothoek met een bereik met mm's ergens onder de 24mm.