Mijn Canon EF 100mm F2.8 macro usm is EF maar geen L. Welke logica mis ik hier?
Klopt mijn logica wel dat alle EF lenzen op een full frame passen?
Mvgr. Arno

Volgens jou zijn alle L-objectieven dus wel EF-objectieven. Da's niet waar.duckie schreef:niet alle L lenzen zijn EF lenzen, dat klopt niet.
korandoke schreef:de witte lenzen staan voor betere afwerking tegen stof en vocht

Ik zeg dat niet alle L lenzen EF lenzen zijn omdat er ook FD L lenzen zijnjeroentje schreef:Jeroen, je hebt geen gelijk.
Volgens jou zijn alle L-objectieven dus wel EF-objectieven. Da's niet waar.duckie schreef:niet alle L lenzen zijn EF lenzen, dat klopt niet.
De Tilt-Shift-objectieven hebben de codering TS-E. Dit omdat het objectief wel een electronische aansturing van het diafragma heeft, maar geen autofocus. Daarom hebben zij niet het predikaat EF, maar TS. De -E komt van het feit dat er wel communicatie is over b.v. het diafragma. En in de tilt/shift-serie zijn 3 exemplaren in de L-serie: TS-E 24mm f/3.5L (mk I en mk II) en de TS-E 17mm f/4.0L
Maar qua aansluiting hebben ze weer wel een EOS-aansluiting, dus ze hebben dezelfde pasvorm als een EF-objectief
Dit geldt overigens ook voor de MP-E 65mm; dit is ook geen EF, maar past wel. Het is echter ook geen L-objectief
Niet

Ik wil er toch eentje die ik ook AF kan zetten - zo slecht voor het milieu als de motor de hele tijd blijft draaien.Henry schreef:Nee, wel ABS en extra pk's