Bedankt voor de reacties. Blij dat veel van jullie de HDR bewerking geslaagd vind. Ben het overigens wel met Mingus eens dat de halo een beetje storend is. Vond zelf dat de vertekening, vooral in de tweede, wel mooi was. Maar natuurlijk ieder zijn eigen ding. Dat blijkt ook wel uit de verschillende reacties. Nikkor, dat stof had ik zelf al gemerkt, is op een of ander manier de laatste tijd heel erg geworden. Ik zal hier even een topic over starten. Lijkt me hier niet handig verder.
Heel erg apart en heerlijk om naar te kijken. In de eerste zie ik een golfstroom van de bomen zo langs de rietstengelss in de grond.. De aparte wolkjes..2 aparte krachtige schouwspellen in 1 foto..De 2e foto is wennen aan de linkerzijde maar zodra je je laat leiden door het pad de diepte in heeft dat weer iets extra's en word je gepakt door de donkere boom.
Plaat 1 = vet , zou wel even oppassen met niet teveel structuur aanbrengen , met die fish-eye heb ik erg weinig....sorry. Wel veel vlekjes in de lucht , condens soms?
Het HDR vind ik hier erg over the top, waardoor de contrasten in de sneeuw te onnatuurlijk ogen en er lelijke halo's zijn ontstaan. Afgezien daarvan vind ik m.n. foto 1 erg geslaagd. Mooie kleuren in de lucht, en heet lage standpunt geeft lekker veel diepte.