Foto 1 is jammer vd wirwar aan takjes, maar foto 2 is gewoon subliem!!!
Soms vraagt een mens zich af wat wij hier als Belgen en Nederlanders zitten doen om een vogel op het plaatje te krijgen!
Ik vind beide foto's mooi maar ik heb een uitgesproken voorkeur voor de eerste. De takjes en blaadjes storen me niet en vind ik eerder een welkome toevoeging. Mooie compositie zo.
Hoi Paul, allebei prachtig. Bij foto 1 een betere weerspiegeling van het oog, dit mis ik bij nr 2, maar die heeft weer een betere setting.
Blijft gewoon een mooie vogel, die iedereen wel vast wil leggen.
Gr, Bert
Dat maakt het leuk, iedereen heeft zo zijn eigen visie en dat is maar goed ook. Daarom plaatste ik graag deze 2 foto's, de meer gevorderde fotografen kiezen op andere site's namelijk allemaal 1.
Mijn voorkeur ligt daar ook, achtergrond, houding en setting inclusief blad vond ik gewoon erg fraai. Foto 2 vind ik zelf te steriel, en daar kies je in het begin van je hobby het meeste voor, zelf merk ik dat ik steeds meer voorkeur voor wat extra's in de foto te willen hebben. Maar je hebt het niet altijd voor het kiezen, soms zit er niks anders op dan een strakke achtergrond. Maar ja dat kan iederéén ;-)
Ik ben er nog lang niet maar zie ieder jaar progressie, gelukkig maar.