Ik had van jeroen al de Sigma 15-30 door gekregen, maar weet iemand nog andere groothoek lenzen zodat ik wat kan gaan vergelijken?
Groothoek voor de 5D MII
- Marcel_
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Naar aanleiding van het andere topic heb ik toch besloten om voor de MII te kiezen.. nu ben ik alleen nog op zoek naar een geschikte groothoek voor bij de camera.
Ik had van jeroen al de Sigma 15-30 door gekregen, maar weet iemand nog andere groothoek lenzen zodat ik wat kan gaan vergelijken?
- jeroenk
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
Ja, maar écht wide angle heeft Canon volgens mij niet? 24mm op FF noem ik nog niet echt breed...
Je hebt dan die Tamron 17-35...dat is al redelijk breed...en de Nikkor 14-24 met adapter...dan ga je pas echt breed...(wel zonder AF...). De Sigma 15-30 is een optisch erg goed objectief, die "bijna niets" kost. Heb voor de mijne toen 150 of 175 euro betaald...
Ook nog een optie is de Tamron 14mm prime...zal je wel ook tweedehands moeten vinden (en naar wat ik ooit gelezen heb was de Sigma 15-30 "beter" als deze tamron.
Het verschil tussen 24, 17 en 15 mm is wel "enorm" op een fullframe. (14mm helemaal, maar ook meteen een andere prijsklasse
)
Je hebt dan die Tamron 17-35...dat is al redelijk breed...en de Nikkor 14-24 met adapter...dan ga je pas echt breed...(wel zonder AF...). De Sigma 15-30 is een optisch erg goed objectief, die "bijna niets" kost. Heb voor de mijne toen 150 of 175 euro betaald...
Ook nog een optie is de Tamron 14mm prime...zal je wel ook tweedehands moeten vinden (en naar wat ik ooit gelezen heb was de Sigma 15-30 "beter" als deze tamron.
Het verschil tussen 24, 17 en 15 mm is wel "enorm" op een fullframe. (14mm helemaal, maar ook meteen een andere prijsklasse
- jeroenk
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
Als ik die review zo even doorlees...dan lijkt de sigma 15-30 me, voor gebruik van de 15mm, toch een betere keuze. Je krijgt dan meer een beeld zoals met het voorbeeld van de 14mm prime...Dit zowel op vertekening...als beeldkwaliteit...(zoveel CA krijg ik niet op mijn Sigma).
Maar ik ben ook niet zo'n fan van fish eyes
Maar ik ben ook niet zo'n fan van fish eyes
EF 17-40 L USM