Ik heb een nestje ontdekt van de scarlet backed flowerpecker, er zitten nu eitjes in dus hoop ik volgend weekeind het paartje te kunnen fotograferen als ze de jonkies voederen.
Voor nu dus alleen een foto van het vrouwtje daar het mannetje die overigens veel mooiere kleuren heefd hoog in de boomtop bleef zitten
300mm plus 1,4 x converter
ISO 400
Snelheid 1/250
Diafragma F6.3
Belichtingscompensatie + 0.33
Flits - 0.7 met softbox
Afstand 5.01 meter
Oeps, goed dat je me dat verteld want dat wist ik dus niet.
Hier in Thailand zie je dat continu op de foto forums, er gelden dus blijkbaar andere regels van wat wel en niet toelaatbaar is, nogmaals bedankt voor de info.
Staat er netjes op, wel een paar kleine stukjes overbelicht.
Dat hoor je niet veel, dat iemand die vogeltje fotografeert met een telelens een flits gebruikt.....was 't een losse flitser die je ergens geplaatst had?
@ Ron: Ik flits wel vaker hoor, en ik heb de SB900 en die kun je heel goed instellen.
Je moet alleen oppassen voor overbelichting in de oogjes want die krijgen dan een soort van blouw zweem. je moet je flitser dus onderbelichten soms wel tot 2 stops aan toe en een softbox erop wil ook nog wel eens helpen.
en zonder flits doe je niet veel als je echt een donker bos of de jungle ingaat zelfs niet in het Thaise zonnetje