Speed 1/200
Diafragma F5.6

Speed 1/100
Diafragma F6.3

Speed 1/125
Diafragma F5.6

Speed 1/160
Diafragma F5.6

Rob ik denk dat je gelijk hebt en hoogst waarschijnlijk is het de Trimeresurus Cryptelytrops albolabris (White-lipped Pit Viper) Dit doordat hij een roodbruine staart had, en aan de lengte te zien was het een wijfje die zijn namelijk groter en ik schat deze zo rond de 1 meter dus dat zou een mannetje normaal gesproken uitsluiten.Rob Olivier schreef:Leuke serie. De slang is een bamboeadder achtige (trimeresurus).

Ron ik denk dat het eerder de warmte is in combinatie met de afstand. Door de warmte heb je van die opstijgende lichtgolven soms en ik denk dat de afstand zo richting de 80 tot 100 meter was, de eerste foto dat hij vlak voor me zat was al zo'n kleine dertig meter en in de rest zat hij in de vallei in een hoge boom en ik stond op de weg op de berg. Normaal gesprokken maak ik veel gebruik van een schuilhutje en kan ik dus tot op een paar meter afstand komen en hoef ik dus maar weinig te croppen, hier heb ik wel 50% moeten croppen om de boel in beeld te krijgenRon62 schreef:Knappe platen, van mooie momenten!![]()
Met een iets hogere ISO had je misschien in foto 3[vind ik 't mooiste moment] net iets meer scherpte gehad....heb 't idee dat je nu net een klein beetje bewegingsonscherpte hebt.![]()