Ik vroeg me af wat jullie van mijn foto vinden, tips zijn welkom!
(deze foto is niet bewerkt!

Bedankt,
Deliana , Del-Studio

Deva heeft best wel gelijk, Ik was ook erg negatief, als je de foto wat meer uitsnijd bijvoorbeeld in portret formaat (staand) met alleen het musje en een stukje van de boomstronk knapt hij al een heel stuk op. Verder kun je de achtergrond iets vervagen waardoor het niet zo overduidelijk is dat het dakpannen zijn, daarna het geheel ietwat verscherpen en je hebt een foto waar een vogel opstaat. Oh ja en laat dat grote logo achterwegen, niemand zal je foto van het net afplukken om af te drukken, daar zijn de bestande gewoonweg veels te klein voor.Deva schreef:Het is best een leuke foto Deliana. Ik vind die dakpannen zelfs wel wat hebben, maar daarin sta ik duidelijk alleen. De boomstronk is prachtig, maar de mus is niet scherp genoeg, maar dat had je al begrepen vermoed ik![]()
Het hangt er maar van af met wie je jezelf vergelijkt, iemand die net begint met fotograferen zal terecht heel blij zijn met zo'n foto, maar hier worden we verwend met de meest prachtige platen die haarscherp zijn en een subtiele achtergrond hebben. Tja, ook díe mensen zijn ooit begonnen met een musje dat niet loepzuiver was.
Ik hoop maar dat je je niet laat ontmoedigen door de soms wat hard uitgevallen kritieken. Lekker blijven oefenen én blijven plaatsen hier. Als je er maar lol in hebt zullen je foto's ook steeds beter worden.

Ja precies, dit is wat ik zo een beetje in me gedachte had zitten. Nu is de foto toonbaar als vogelfotoDeva schreef:Ik had al een poging gedaan om de foto wat te verbeteren, volgens mij heb ik alles gedaan wat Wimut ook voorstelde, ik heb niet de hele foto verscherpt, alleen het musje. Ik ben niet erg ervaren met photoshop, maar misschien is het toch beter geworden?

Mooi gezegd, het gaat erom dat je lol hebt in wat je doet.Deva schreef:Als je er maar lol in hebt zullen je foto's ook steeds beter worden.