700 mm - ISO 400 - F/7,1 - 1/1600 sec.
Update

Dit is een Graspieper in vers najaarskleed. De onderdelen zijn dan vaak gelig, vooral op de flanken.wilw schreef:is de vogel vanzichzelf een beetje gelig? of een lichte zweem (ik ken 'm namelijk niet)

Ik ben niet zo'n techneut op dit gebied (of op welk gebied dan ookFrans schreef:Je maakt me nieuwsgierig naar je workflow.
In welke kleurruimte stond foto 1 en waarom?
Ik werk nog met CS5 en als ik in PS een RAW-bestand open dan staat er onder de foto, tussen 'Afbeelding Opslaan' en 'Afbeelding Openen', in 't blauw hoe de foto wordt opgeslagen....bij mij begint dat regeltje met sRGB.Rob Olivier schreef: Nu ben ik weer terug bij Photoshop CS6 en ik kan deze optie niet meer vinden ik moet het telkens apart kiezen voor ik de foto opsla. Misschien kijk ik over de optie heen en weet iemand waar deze verstopt zit?

Ik hoor de mensen waarbij ik foto's aanlever voor publicatie (o.a. een stockbureau) niet klagen over de kleurruimte (adobeRGB) of de bewerking van die foto's. Ik blijf dus liever gewoon hierin fotograferen.Frans schreef:juist voor mensen die er niet super veel verstand van hebben is adobeRGB een te moeilijke kleurruimte.
Ik fotografeer uitsluitend in raw.als je niet in raw fotografeert kun je bij de instellingen van csx de conversie automatisch laten gebeuren.
uit mijn hoofd Edit-->Color settings