Voor mijn gevoel komt dat door het gemis van een duidelijk oog op de foto. Was deze er wel en scherp dan heb je een aandachtspunt/rustpunt in de foto en geeft het niet dat bijvoorbeeld een staart wat onscherp is. Nu is de vleugelboeg het scherpste punt maar dat is niet het aandachtspunt in de foto, dat is de omhoog gerichte kop maar dus helaas zonder 'eye-catcher'.Mendel schreef:Mooie plaat, an sich apart deze wegkijkende pose, met goede scherpte op gelaat, op de een of andere manier had ik dan alhier graag dekkende scherptediepte over de gehele vogel gezien, kwestie van gevoel is lastig te beredeneren waarom ik dat hier wel, en bij andere niet mis...

Rob Olivier schreef:Voor mijn gevoel komt dat door het gemis van een duidelijk oog op de foto. Was deze er wel en scherp dan heb je een aandachtspunt/rustpunt in de foto en geeft het niet dat bijvoorbeeld een staart wat onscherp is. Nu is de vleugelboeg het scherpste punt maar dat is niet het aandachtspunt in de foto, dat is de omhoog gerichte kop maar dus helaas zonder 'eye-catcher'.Mendel schreef:Mooie plaat, an sich apart deze wegkijkende pose, met goede scherpte op gelaat, op de een of andere manier had ik dan alhier graag dekkende scherptediepte over de gehele vogel gezien, kwestie van gevoel is lastig te beredeneren waarom ik dat hier wel, en bij andere niet mis...