Wie niet bidden wil moet stilzitten.

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
Dirk Acx
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Normaal neem ik biljarters voor de lens maar per toeval had ik m'n toestel vandaag in de auto liggen en kon, spijtig genoeg zonder statief, een torenvalkje spotten.
Het beestje bleef net lang genoeg zitten voor een klik of drie en was toen snel weer ribbedebie.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dirk Acx op 05 jan 2013 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Website Foto's
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Wie niet bidden wil moet stilzitten.

Bericht Geplaatst:

Graag de tweede foto even aanpassen aan de minimale plaatsingsgrootte van het forum
► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.
Anders gaat je topic op slot :)
Dryade
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Leuk dat je er eentje bent tegengekomen en toevallig ook je camera bij had. Helaas ligt de scherpte op de balk waar de torenvalk op zit en niet op het beestje zelf.
Annemiek
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Moet mijn voorganger volgen, maar ik begrijp je enthousiasme! Volgende keer meer geluk.
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Volgende keer beter, bij mij lukken ze ook niet allemaal....mis echt scherpte.
Statief gebruik ik nooit, heel soms[als het licht 't echt af laat weten en de sluitertijden te traag worden] laat ik m'n lens weleens op 't raam van m'n auto rusten.....ik heb zelfs nog geen rijstzak, dus bijna alles uit de hand. :blush ;)
Ik kan ook de Exif van je foto's niet zien, dus weet niet welke sluitertijd, enz. je gebruikt hebt.
Omhoog Profiel Foto's
Dirk Acx
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dank voor de reacties hoor en jullie hebben allemaal gelijk. Is niet scherp van geen kanten. En de excuses zijn legio he. Ik stond midden in de rijbaan en had absoluut geen tijd om de handmatige scherpstelling aan te zetten. Dus maar op automatisch dan en het gevolg is dat ie inderdaad op de lantaarnpaal scherp stelde. Enfin de kliks namen misschien 10 seconden in beslag en dat zal al heel veel zijn en weg was het vogeltje en achter mij kwamen al auto's aangereden. Is dus hier wel degelijk een fast snapshot, vandaar. Maar ik wou hem gewoon ff delen that's all.

De lens die erop zat was een Canon USM 300 f2.8 met 2x Canon extender (III) op een Eos 7D. Ik zeg het, heel toevallig dat die compositie in de auto lag. Is mijn backup camera. Dus als je goed uitrekent (300x2)x1.6 is 960 mm probeer dat maar eens stil te houden uit de losse hand. Ik was al blij dat he vogeltje ff bleef stilzitten. Enfin zoals ik al zei he excuses om de mindere kwaliteit te verklaren.

Enfin volgende keer beter he. :blush
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”