Denk dat je dit soort onderwerpen juist met vertekening moet fotograferen. Mag van mij zelfs nog wel wat extremer en nog iets dichter bij het wiel zodat ie nog groter in beeld komt.
Ook bij mij oranje maar vind het wel een goede foto. Komt lekker imposant over maar zou nog meer kunnen denk ik. Ik kan ook een denkfout maken natuurlijk.
Steekt wel mooi af tegen de lucht maar ik vind het niet echt een HDR. De vertekening moest ik even aan wennen maar vind dat toch wel passen. Ik kijk ook wel een beetje anders naar deze foto omdat het niet echt een onderwerp is waar ik van hou.
een HDR is niet noodzakelijkerwijs met overdreven kleuren. Strikt genomen heb je nu een veel vollediger beichting dan normaal. Dit kan nooit normaal gesproken. Echt niet. De camera 'ziet' veel minder dan het menselijk oog. Daarnaast geloof mij dat ik met deze lens niet extremer kon dan dit. Met de fisheye die ik sinds een tijdje heb misschien wel. Ik zat hiervoor zo dicht mogelijk bij dit oranje geval, op de knietjes naar voren gebogen, camera op liveview en bijna op de grond en er voor zorgend dat ik en de mast en deze hoek had en niet buiten beeld, de schuinte van de wielen zo trekken(die horen echt recht te zijn) en een mooi stuk lucht meepakken. Met 10mm zo dichtbij zijn het echt millimeters die al een groot verschil maken. Kantelen, draaien, etc. Dit was de best mogelijke optie van alle genoemde factoren tezamen. Uiteraard bedankt voor de feedback want daar plaats ik het tenslotte voor. Een volgende keer zal ik een machine als deze toch weer anders proberen vast te leggen, indien mogelijk.
Ik vind de vertekening niet eens zo storend bij dit onderwerp, ik had hem wel graag iets meer ruimte gezien. Hij zit nu voor mijn gevoel redelijk ingesloten.