Wintersfeertje
Heerlijke opname! Je proeft de stilte van de omgeving.
- Rob Olivier
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
De kou straalt je tegemoet. 
- ni3lsj4ns3n
- Lid

De kou spat er van af. Sfeer heel duidelijk te pakken. Technisch ook gewoon goed.
Maar hij houd mijn aandacht niet echt vast. Vind hem vooral rechts wat slordig.
Heb veel betere Julia platen gezien!
Maar hij houd mijn aandacht niet echt vast. Vind hem vooral rechts wat slordig.
Heb veel betere Julia platen gezien!
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.ni3lsj4ns3n schreef:Technisch ook gewoon goed.
Ik vind de groothoekvertekening nogal aanwezig, vooral te zien op de zwarte paaltjes links.
Nu wil ik niet zeggen dat ik een betere plaat kan maken, maar deze fout kon ik wel ontdekken.
- ni3lsj4ns3n
- Lid

Is dit dan direct "fout"? Dan zouden alle foto's met een fish eye lens gemaakt fout zijn.bjornc schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens.ni3lsj4ns3n schreef:Technisch ook gewoon goed.
Ik vind de groothoekvertekening nogal aanwezig, vooral te zien op de zwarte paaltjes links.
Nu wil ik niet zeggen dat ik een betere plaat kan maken, maar deze fout kon ik wel ontdekken.
Tja, als je zo wilt praten dan is een onscherpe foto ook niet per definitie fout.
Ofwel, de technisch goede foto zal niet bestaan.
Maar zodra vervorming hinderlijk is, denk ik wel dat je over 'fout' kan praten.
En fish-eye... tja. Kwestie van smaak denk ik dan.
Ofwel, de technisch goede foto zal niet bestaan.
Maar zodra vervorming hinderlijk is, denk ik wel dat je over 'fout' kan praten.
En fish-eye... tja. Kwestie van smaak denk ik dan.
- Frans
- Lid

heel erg mooie plaat.
prachtig licht en heerlijke sfeer.
een zeer terechte TC.
@bjornc: als een groothoekvertekening als een fout beschouwd moet worden hang ik mijn camera in de wilgen. iets met een camera vastleggen zoals je het waarneemt als mens is per definitie onmogelijk.
prachtig licht en heerlijke sfeer.
een zeer terechte TC.
@bjornc: als een groothoekvertekening als een fout beschouwd moet worden hang ik mijn camera in de wilgen. iets met een camera vastleggen zoals je het waarneemt als mens is per definitie onmogelijk.
- Sandra-S
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Wat een fijne sfeer in deze foto, knap gezien, mooie zachtfrisse kleuren wow!
@bjornc: Zelf heb ik geen groothoeklens maar ik was toch nieuwsgierig wat nu een "groothoekvertekening" eigenlijk is en stuitte op onderstaande site:
https://www.phototechno.nl/ipb217/index ... topic=3514" onclick="window.open(this.href);return false;
@bjornc: Zelf heb ik geen groothoeklens maar ik was toch nieuwsgierig wat nu een "groothoekvertekening" eigenlijk is en stuitte op onderstaande site:
https://www.phototechno.nl/ipb217/index ... topic=3514" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het niet noodzakelijk een fout, maar het hangt ervan af wanneer het storend wordt.Frans schreef:@bjornc: als een groothoekvertekening als een fout beschouwd moet worden hang ik mijn camera in de wilgen. iets met een camera vastleggen zoals je het waarneemt als mens is per definitie onmogelijk.
Persoonlijk vind ik het in deze plaat storend, omdat de enige rechte lijnen buiten de horizon om niet recht zijn.
Maar goed, het is mijn mening, geen vaststaand feit.