Vraag over de Sony Alpha 200
- pipanda
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
liveview zit niet op elke spiegelreflex.
Spiegelreflex camera's weken net wat anders dan de gewone digitale camera's. Je kijkt door de zoeker via de spiegel naar wat je fotografeerd.
Als er wel liveview op zit kun je overigens niet tegelijkertijd door de zoeker kijken. en scherpstellen moet je bij mijn toestel dan met de hand doen. Dus dat werkt niet altijd even handig
( Of ik doe iets fout zo lang heb ik de mijne (canon 40D) met liveview nog niet
)
Spiegelreflex camera's weken net wat anders dan de gewone digitale camera's. Je kijkt door de zoeker via de spiegel naar wat je fotografeerd.
Als er wel liveview op zit kun je overigens niet tegelijkertijd door de zoeker kijken. en scherpstellen moet je bij mijn toestel dan met de hand doen. Dus dat werkt niet altijd even handig
-
thijs broekkamp
- Lid

- Geslacht: Man
- Contacteer:
Ik heb ook de a200 en daarvoor altijd compacts met scherm dus gehad, maar ik mis het totaal niet.
- sjinouck
- Lid

- Contacteer:
live-view zit idd niet op de a200, pas vanaf de a300, en daaropvolgend de a350, maar die heeft ook weer meer Mp.. voordeel van de a200 is dat ie weer een meer heldere zoeker heeft.. Heel af en toe mis ik de live-view wel es, op mijn a200, vooral als ik vanuit moeilijke posities moet werken... dat wordt dus op de knietjes gaan, of op de grond liggen..en vuile kleding af en toe.. 
-
pabras
- Lid

- Contacteer:
Waarom koop je een Spiegelreflex als je via het schermje foto's wil maken.
Ik heb net een Alfa 700 besteld en ben blij dat ik geen live view heb. Bij een SLR kijk je door de zoeker, je wordt niet afgeleid door strooilicht en je kan direct zien wat je beeld is.
Tevens kan je hem veel stabieler vasthouden, dan als je achter op het scherm kijk.
Ik heb net een Alfa 700 besteld en ben blij dat ik geen live view heb. Bij een SLR kijk je door de zoeker, je wordt niet afgeleid door strooilicht en je kan direct zien wat je beeld is.
Tevens kan je hem veel stabieler vasthouden, dan als je achter op het scherm kijk.
- Pim56
- Lid

Persoonlijk vind ik dat als je een spiegelreflex hebt, je altijd de zoeker moet gebruiken. Daar is een spiegelreflex voor! Alleen onder bepaalde omstandigheden is het handiger life-view te gebruiken, zoals controle vooraf van witbalans en belichting of bij gebruik van macro om de scherpte te controleren.