Maurice78 schreef:idd #2
wat blijft ouwe zooi toch een dankbaar onderwerp![]()
wellicht wat dramatiseren op een of andere manier
grt
Maurice

Henk47 schreef:Maurice78 schreef:idd #2
wat blijft ouwe zooi toch een dankbaar onderwerp![]()
wellicht wat dramatiseren op een of andere manier
grt
Maurice
Dat heb ik eens gedaan met wat filtertjes, het kan dus. Als fotofons wil dan plaats ik hem hierbij wel als voorbeeld.
groetens, Henk

Henk47 schreef:Nou Fons, dit bedoel ik zo ongeveer. Kwaliteit zal er gezien het formaat wel onder geleden hebben, en ik had ook wat 'moeite' met de achtergrond dwars door die wagon heen, maar het stoort denk ik toch niet te veel. Dit allemaal naar aanleiding van die opmerking van Maurice om het plaatje wat te dramatiseren....
.
.
Ben benieuwd wat anderen van deze bewerking vinden, en ook jouw mening natuurlijk!
groetjes, Henk

Henk47 schreef:Een aantal Nik Color filters, waarbij vooral de kleur verdwijnt, wat sepia er in, en het filter belichting van Photoshop. Op het laatst de originele er nog wat in teruggebracht om toch nog wat kleur te hebben. Bij nader inzien vind ik de foto aan de rechterkant nog wat te licht.
Ik doorloop gewoon een aantal filters achter elkaar, waarbij ik steeds achteraf de mate van invloed bepaal (dekking in photoshop lagen) en de lagen samenvoeg, waarna ik de volgende stap (filter) neem. Tis gewoon een kwestie van proefondervindelijk de stappen achter elkaar doorlopen.
Maar dit kan natuurlijk op heel andere manier ook bereikt worden, en ik geef mijn versie graag voor een betere...

fotofons schreef:
hartelijk dank voor je uitleg : super