Vandaag heb ik dienst gehad op de dierenambulance en hier hadden we een witte buizerd zitten. Ik doe altijd zo min mogelijk de dieren storen, maar in dit geval moest ik even de kans grijpen om hem op de plaat te zetten.
Helaas is de achtergrond meer dan lelijk van het hok waar hij in zit, dus ik heb ervoor gekozen om deze een flinke blur te geven...
F1.8 1/100 50mm ISO100
Nav de tips contrast boompje iets opgeschroefd en getracht het blauwzweempje te verminderen.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden
Bedankt voor het kijken.
Laatst gewijzigd door Annemiek op 25 mar 2013 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Vind dat je de achtergrond netjes hebt weggewerkt Waardoor het een mooie plaat is geworden. Lekker scherp ook. Had alleen nog wat contrast toegevoegd aan het hout.
Hoe doe je dat precies? Ik zie ook dat je de randen heel strak en netjes hebt gedaan.
Serrotone... dit doe je met heel veel geduld. Pffff, wat een klus zeg, dat selecteren. Kopie laag gemaakt om in te werken. Het eerst een grove selectie gemaakt en hierna heb ik de foto op 200% gezet en stukje voor stukje nagelopen en de selectie compleet gemaakt. Hierna met refine edge gespeeld, wat voor mij de eerste keer was. Daarna krijg je een nieuwe laag met mask. De achtergrond bewerkt met gaussian blur en hierna samen gevoegd.... even kort gezegd zeg maar.
Zal nog eens kijken naar het contrast van de boomstam.
Mendel: Hij is nog niet op zijn goede gewicht en was inderdaad onder de indruk dat ik in het hok was. Het moment dan ook zo kort mogelijk gehouden. De precieze verwonding heb ik niet meegekregen, omdat ik altijd op de ambulance rijd. De vleugel deed het in ieder geval prima, aangezien hij ook rond heeft gevlogen in het hok.
Dit hok is de laatste fase voor vrijlating, dus het ziet er goed uit voor deze jonge man/vrouw!
staat er toch netjes op .
Zou het ook een zeer alerte blik kunnen noemen als ik niet wist dat deze in een hok genomen was ....
De kunst van het vastleggen gaat er zo wel een beetje af vind ik persoonlijk, net als bij vliegshows, maar had hem zelf ook vastgelegd denk ik .
Dank voor de reacties... aangezien degene die ik 'vrij' tegenkom iedere keer wegvliegen of simpelweg te ver weg zitten, heb ik inderdaad deze kans gegrepen. Uiteraard tref ik ze ook liever in de vrije natuur.
Ah, die had ik ook gebruikt, haha. Zit alleen nog te rommelen met de size van de selectie... soms pakt ie gelijk een heel ander deel erbij. Maar in deze plaat was de achtergrond ook een vergelijkbare kleur, dus dat maakte het extra lastig. Zal die tutorials nog eens doorlezen/bekijken... misschien zie ik iets over het hoofd Dank je wel in ieder geval Ab!!