700 mm - ISO 640 - F/7,1 - 1/640 sec.

700 mm - ISO 640 - F/7,1 - 1/600 sec.

700 mm - ISO 640 - F/7,1 - 1/500 sec.

700 mm - ISO 640 - F/7,1 - 1/1000 sec.

Je hebt vast gelijk Frans en als ik met het pipetje ga meten zie ik inderdaad dat blauw iets hoger uitpakt als rood en groen. Toch op het oog komen de kleuren me behoorlijk natuurgetrouw over. De Zwarte Roodstaart is net zo min zwart als de Blauwe Reiger blauw is. Als ik de witbalans zodanig aanpak dat alle RGB-waarden gelijk zijn vind ik de foto's veel te gelig worden en dat commentaar heb ik hier in het verleden ook wel vaker gekregen.Frans schreef: zo op het oog zit er een blauwe zweem over de foto's.
als je de kleuren van de vogel meet rond de kop met een pipetje zul je zien dat Rood en Groen ongeveer gelijk zijn en Blauw de hoogste waarde heeft.
Volgens de naam en ook de beschrijving van de herkenning zou dat zwart moeten zijn. Oftewel Blauw ongeveer gelijk aan Rood en Groen.
Het is een beetje afhankelijk per soort maar ik vermoed dat veel zangvogeltjes ergens onderweg blijven hangen.bobross schreef: Kunnen de vogels daar in het zuiden aanvoelen dat ze beter nog even kunnen wachten met de trek ?
Of blijven ze halverwege ergens hangen als het ze te koud is ?

Ik werk inderdaad niet, dit wegens een ernstige ziekte. Dus ik kan, als ik me goed genoeg voel, iedere ochtend even erop uit.Roquirocks schreef:Werk jij niet of is het een kwestie van heel vroeg opstaan ? Je bent iedere dag op pad lijkt het ... ?