1: Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6
2: Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS
hoop snel wat van jullie te horen
groetjes chantal

haha ok ja ik gebruik het meer voor dierentuinen en als ik vakansie zou gaan dus meer voor buiten. maar de kwaliteit van de foto die je zou maken zijn die wel goed denk je? ik ben hier nog niet hellemaal op in namelijkHenry schreef:Ik ken de lenzen persoonlijk niet, maar als ik naar de specificaties kijk dan:
- is de Canon EF-S 18-200mm iS F/3.5-5.6 een all-round zoomlens. Eentje die je op je Canon body monteert en er nauwelijks meer vanaf hoeft te halen (natuurlijk is dit afhenkelijk van het soort fotografie welke je wenst te bedrijven). De lens is gemiddeld lichtgevoelig, wat betekent dat je snel met een diafragma van f/5.6 foto's zult gaan maken.
- is de Canon EF 100-400mm F/4.5-5.6 L USM iS een mooie telezoomlens. Is net als de andere lens niet heel erg lichtgevoelig, waardoor je voor scherpe telefoto's afhankelijk bent van genoeg zonlicht en/of de geschiktheid van jouw body om goed om te gaan met ruis in de hogere iso-waarden.
Indien je binnenshuis (of een sportzaal) foto's maakt met deze lenzen, dan zul je al snel een flitser bij de hand moeten hebben.