Af en toe probeer ik wel eens een landschapje te schieten, maar het resultaat vind ik zelf eigenlijk altijd teleurstellend. Vind het nog best wel lastig om een leuk landschapje op de plaat te zetten.
Dit keer vind ik 'm qua compositie en kleuren zelf wel goed geslaagd, nog steeds niet het aller boeiendste beeld, maar laten we maar beginnen bij de basis, en die vind ik zelf wel oké.
Ben benieuwd naar de commentaren.
Meer dan nette plaat, goed scherp belichting is over gehele linie goed. Kleuren zijn sterk, op randje had van mij misschien een tandje minder gemogen maar je bent niet over de grens heen.
Je standpunt is goed, fijn doorkijkje door de bomen aan de zijkanten, zorgt voor inkadering en diepte. Enige wat van mij sterker zou kunnen is de horizon, die staat nu wat in het midden. Als je aan de onderzijde een deel weghaalt (net boven de spriet pal in het midden van het water) dan oogt het geheel voor mij net wat aangenamer in balans
Ik kijk dan meteen naar de foto, zoals Mendel aangeeft en natuurlijk heeft hij weer gelijk. Je ziet dan nog beter de weerspiegeling van het mooie stuk van de bewolking.