Wellicht nog ooit eens bruikbaar als werkstuk 
macrofotografie
- pipanda
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Met tussenringen en een zoomlens kun je heel leuk spelen.
Wat grappig is bij die combie is, dat je inzoomt met de scherpstelring, en scherp stelt door met de zoom te spelen. Geen idee hoe dat zit. Maar dat is mijn ervaring. Met tussenringen kun je veel dichterbij je onderwerp komen met de camera. Maar de lens stelt dan wat verder weg niet meer scherp. Je bent dus constant ringen aan het wisselen als je onderwerp "vlieg" veranderd in onderwerp "vogel".
Wat grappig is bij die combie is, dat je inzoomt met de scherpstelring, en scherp stelt door met de zoom te spelen. Geen idee hoe dat zit. Maar dat is mijn ervaring. Met tussenringen kun je veel dichterbij je onderwerp komen met de camera. Maar de lens stelt dan wat verder weg niet meer scherp. Je bent dus constant ringen aan het wisselen als je onderwerp "vlieg" veranderd in onderwerp "vogel".
- Deva
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
Misschien is het voor jou een tip om de RAYNOX DCR-250 (of 150) MACRO CONVERSION LENS te kopen, die is niet duur (60 euro geloof ik) en past ook op jouw camera. Ik vind het een geweldig ding voor die prijs. De meeste macro's die ik hier geplaatst heb zijn ermee gemaakt (inmiddels heb ik een spiegelreflex + macrolens, dus als ik weer foto's plaats zijn ze daarmee gemaakt).ytje123 schreef:Misschien ook iets met tips voor iemand die nog geen spiegelreflexcamera heeft met dure lenzen? Ik moet echt nog wel een beetje sparen voor zoiets maar macro vindt ik erg leuk om te leren.