Het gebruikte lage standpunt doet het goed, geeft ons iets meer kennis over wat daar beneden zich bevindt. Jul volgt Jut, door onscherpte wordt inderdaad diepte gecreëerd
Ik had hem ook nog gemaakt met de voorgrond scherp, maar dan is de waterstraal minder herkenbaar. Zou in een serie misschien wel kunnen, maar los niet.
Ook hier sloeg de twijfel weer bij mij toe maar uiteindelijk wist ik het
Fraai plaatje, maar de waterstraal met watergordijn komt voor mij niet lekker los van de lucht. Een blauw luchtje had het hier denk ik beter gedaan. De vraag is alleen: "Waar haal je die zo snel vandaan?".
Je hebt gelijk
Nog even een tip n.a.v. het beeld in deze foto. Als je scherpstelt op oneindig, heb je minder scherptediepte dan wanneer je scherpstelt op iets dichterbij en profiteren van de "opbouw van e scherptediepte": 1/3 deel valt voor het scherstelpunt en 2/3-deel erachter. Een filmpje waar ik enthousiast over ben, zit achter link 4 in postnr 12 (van Frans), waarvan de openingspost van Zoekertje is, genaamd "scherpstelling". Even de zoekfunctie gebruiken...
Gevonden! Zal hem een dezer dagen eens op het gemakje bekijken en me misschien eens meer verdiepen in dit onderwerp, aangezien ik toch best vaak landschap ben gaan fotograferen. Thanks
Omdat ik weet dat je dit ook echt gaat doen, hierbij de dit ene aspect van het scherpstellen in een ander artikel perfect uitgelegd: de hyperfocale afstand.