catch
- Paula Loonen
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
- SanValaria
- Lid

- Contacteer:
mooi zeg, wat een boffer
- Rob Olivier
- Lid

- Geslacht: Man
Heel apart met dit licht en wat een indrukwekkende vangst. Mooi moment en mooie foto. 
- Gotchas
- Lid

- Contacteer:
Bijzondere plaat van een mooi moment
Licht is heel apart, ben ook een beetje benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?!
Enige minpuntje vind ik de onderste onscherpe reep.
Hier zie je toch aardig wat rare 'golfjes'
Licht is heel apart, ben ook een beetje benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?!
Enige minpuntje vind ik de onderste onscherpe reep.
Hier zie je toch aardig wat rare 'golfjes'
- Paula Loonen
- Lid

- Contacteer:
Het was gewoon overdag, maar de reiger ging onder een steigertje zitten.
Zo kreeg ik een donker deel in de foto.
Dat heb ik versterkt en doorgevoerd in de storende delen van de achtergrond
De onscherpte rand onderin is de originele onscherpte van het water voorin.
Dat vond ik eigenlijk wel mooi
Die golfjes, dat is wel jammer, maar dat kreeg ik niet weg. Ik wilde daar wat vignet en dan is banding vaak een probleem. Heb ik bij de D7000 nog niet onder de knie. Bij de Olympus had ik dat weer minder (maar ja, wel weer meer ruis
)
Zo kreeg ik een donker deel in de foto.
Dat heb ik versterkt en doorgevoerd in de storende delen van de achtergrond
De onscherpte rand onderin is de originele onscherpte van het water voorin.
Dat vond ik eigenlijk wel mooi
Die golfjes, dat is wel jammer, maar dat kreeg ik niet weg. Ik wilde daar wat vignet en dan is banding vaak een probleem. Heb ik bij de D7000 nog niet onder de knie. Bij de Olympus had ik dat weer minder (maar ja, wel weer meer ruis
Laatst gewijzigd door Paula Loonen op 16 jul 2013 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotosmurf
- Moderator
- Contacteer:
Soms zit ik een uur bij een reiger en dan blijkt dat hij meer geduld heeft als ik.
Wat een mooie plaat, inderdaad mooi licht en goed scherp. Ja de vangst is dan natuurlijk mooi extra.
Wat een mooie plaat, inderdaad mooi licht en goed scherp. Ja de vangst is dan natuurlijk mooi extra.
- Frans
- Lid

Prachtige plaat paula.
Dit soort platen passen prima in de maandopdracht.
Deze mag niet meer meedoen volgens de regels. Maar als je er nog een paar hebt en ze zijn van deze maand ..........
Banding kun je vaak oplossen door te bewerken in 16 bits.
Dit soort platen passen prima in de maandopdracht.
Deze mag niet meer meedoen volgens de regels. Maar als je er nog een paar hebt en ze zijn van deze maand ..........
Banding kun je vaak oplossen door te bewerken in 16 bits.
- Paula Loonen
- Lid

- Contacteer:
@Frans: Ik weet het, maar helaas is ie niet van deze maand, dus hij kon al niet meedoen aan de maandopdracht 
Ik schiet in raw en via Lightroom exporteer ik de foto als Tiff naar de map. Dan is het 16 bits. Dit bewerk ik en sla daarna op als JPG.
Maar ik heb op internet zitten zoeken en daar komt naar voren dat de D7000 snel last heeft van banding. Wist ik ook niet, maar ik loop er toch best vaak tegenaan. Langzaamaan begin ik er wel meer grip op te krijgen door op een andere manier te ontruizen en bewerken. Helemaal onder de knie heb ik het nog niet, vooral bij bepaalde foto's waar donkere delen in zitten. Maar we studeren verder
Ik schiet in raw en via Lightroom exporteer ik de foto als Tiff naar de map. Dan is het 16 bits. Dit bewerk ik en sla daarna op als JPG.
Maar ik heb op internet zitten zoeken en daar komt naar voren dat de D7000 snel last heeft van banding. Wist ik ook niet, maar ik loop er toch best vaak tegenaan. Langzaamaan begin ik er wel meer grip op te krijgen door op een andere manier te ontruizen en bewerken. Helemaal onder de knie heb ik het nog niet, vooral bij bepaalde foto's waar donkere delen in zitten. Maar we studeren verder