Saint Andrew heeft een mooie kustlijn, met veel grote rotsblokken, die het een ruiger uiterlijk meegeven als de andere kustlijnen.
Kan uiteraard nog niet tippen aan de Westkust, maar het is een beginnetje.
Hier een overzichtsplaatje, met eens een iets andere bewerking.
Hoor graag of hij smaakt.
Mooie foto van een prachtige omgeving.
Het kader mag van mij wel alleen ik weet niet van waar jij ze upload of welke resolutie dit is, maar bij mij op ipad komt hij over met veel ruis.
Mooie plaat! Horizon vind ik juist mooi zo. Ik weet dat er vaak gezegd wordt dat ie uit het midden moet maar ik vind em precies goed zo! En hij is ook niet geheel is het midden trouwens.
Ik zou daar wel even willen rondlopen! Heerlijk die rust!
Bedankt voor de leuke reacties!
Het kader is gewoon gemaakt met canvas vergroten in PS, dus kan me niet voorstellen hoe daar ruis in zou moeten komen?
De indeling is een bewuste keuze... heb geprobeerd met minder lucht, maar dit ontkrachtte de plaat. Heb geprobeerd met minder baai, maar dan valt de curve weg, die het in mijn ogen meer sjeu geeft
Thanks. Ik denk dat het te maken heeft met het iets andere bewerken wat ik noemde. Ik heb in NIK de schuif van structuur tot 90% getrokken. Dit heeft het kleine beetje ruis wat erin zat beïnvloedt.
Wat ik op zich wel bijzonder vind, is dat in sommige foto's met ISO100 toch nog wat ruis kan verschijnen. Iemand een idee hoe dat kan? Is dat kwaliteit van camera of lens?
Daar moet je u geen "chick" van aan trekken, als je hem print zie je die zogenaamde ruis niet......alleen op deze lichtbak heb je de indruk iets te zien
low iso noise komt vooral voor bij langere sluitertijden.
wat ook kan is in grote vlakken met weinig structuur- en kleurvariatie in zwakke kleurkanaal.
zoals bijvoorbeeld in blauwe luchten.
verders in schaduwen die teveel opgelicht worden.
tot slot als verscherpingsartefact.
@AJL: denk dat tegenwoordig meer foto's, ook high quality, op beeldschermen bekeken worden dan op print.