Eindelijk had ik tijd om mijn camera eens goed uit te proberen. Dus naar de intocht van Sinterklaas, gelukkig ging de mist toch nog weg maar kwam de zon niet tevoorschijn en het bleef droog gelukkig. Het zijn nog geen hoogstandjes maar voor mij is het al super dat ik eens bewegende onderwerpen vast kan leggen bij bewolkt weer zonder ruis ellende in de foto's. En alles werkt goed, beide kitlenzen ook. Dus geen kat in de zak gekocht. Alleen een beetje uitzoeken tot hoever ik kan gaan in mm met foto's uit de hand maken vanwege de 75-300mm lens.
Voor mij een leuke en inderdaad gezellige serie. Scherpte van alle platen is prima, plaat #3 vind ik de minste, de andere allemaal netjes, kleuren en helderheid is prima.
Je hebt wel een lastig onderwerp uitgezocht, met dat zwart en wit, je zou volgende keer kunnen overwegen om ietsje verder over te belichten zodat de details van de zwarte pieten gezichten iets meer detail hebben.
@Erik, ja het werkt heerlijk met deze spullen. Een heel verschil en het gewichtsverschil met een compact daar merkte ik niks van tijdens het fotograferen. En daar was ik bang voor vanwege mijn schouder. Ik heb met de belichting af en toe op en onder belicht om te kijken wat deze camera daar mee doet. Zwarte piet is natuurlijk niet eenvoudig maar nu heb ik gewoon gekeken wat de camera doet met het licht en tegenlicht en donkere gezichten en zo. Maar ik ben erg blij met de spulletjes. Blij dat ik toch geen nieuwe bridge gekocht heb.