Hoewel het een beetje provisorisch is gemaakt vond ik hem zelf wel geslaagd. Zelf zie ik twee verbeterpunten aan het plaatje, ik ben benieuwd of ze overeenkomen met wat jullie vinden..
Groeten,
Mattie

Ik snap hem even niet helemaal Frans. Waar vandaan bedoel je de hoek van het licht? Van voren recht (horizontaal) op het gezicht? Of toch een ietwat hoger standpunt van het licht? Het "boven" en horizontaal ontgaat me even en ik ben wel benieuwd naar dit soort dingen, want dan kan ik het weer toepassenFrans schreef:Zou de lamp wat meer naar boven verplaatsen.
En onder een iets andere hoek in het horizontale vlak zodat je reflectie wat mooier wordt.
Hoek van inval en hoek van terugkaatsing enzo.

Dat is één van de twee punten waar ik zelf ook verbetering in wil brengen bij het uiteindelijke resultaat. Deze verlichting is gedaan door een witte paraplu over de leuningen van twee stoelen te leggen en daar doorheen te flitsen. Dat was dus te laag ten opzichte van mijn gezicht, waardoor de catchlight aan de onderkant van mijn oog zit. Met de softbox met statief die ik wil aanschaffen moet ik dat makkelijker en beter kunnen plaatsen, ook in het horizontale vlak. Ik had natuurlijk ook zelf lager kunnen gaan zitten..Frans schreef:Zou de lamp wat meer naar boven verplaatsen.
En onder een iets andere hoek in het horizontale vlak zodat je reflectie wat mooier wordt.
Hoek van inval en hoek van terugkaatsing enzo.
Ik vind dit overigens geen selfie.