Ik vind het idee gaaf! De uitvoering qua compo ook. Maar de technische kant van deze foto minder. Dat komt omdat ik wat scherpte mis en wat andere kleuren zie. Bijvoorbeeld in de pitjes zie ik blauwe stippen. Dat zit toch niet in een kiwi? Zou het kleurruis zijn? Ik weet het ook niet maar ik zou hem graag strakker willen. Als je snapt wat ik bedoel. Ik weet dat je het kan gezien je vorige foto's!!
Ik had hem zelf ook graag strakker gezien, ik kreeg de scherpte niet optimaal. De foto is gemaakt met ISO 800 en 1/25 seconde op statief. Misschien gaat het beter als ik meer licht heb ook op de bovenkant van de kiwi. Het enige licht kwam nu van onder met een halogeenlamp, omdat het licht door het plakje kiwi heen schijnt kreeg ik sowieso van alles te zien wat lijkt op ruis maar wat volgens mij meer de structuur van de vrucht is die door het licht wat vreemd uitpakt. Onder en boven heb ik dat er achteraf allemaal uitgefilterd omdat het anders wel een heel rommelige foto was. Dank voor de reacties, ik ga nog een poging wagen.
Het licht vind ik hierin heel mooi! Ik zou hier ook wat meer scherpte willen zien in de zaadjes. En een vierkante uitsnede bij dit soort "diagonaal" composities zou ook mooi kunnen zijn denk ik
Dank voor jullie input Paula en Gemini, ik heb een volgende poging gedaan (zie openingspost) nu met een beetje licht van boven, tja, de zaadjes zijn scherper maar het geeft niet het effect waar ik op gehoopt had. Raar spul hoor met die gelei-achtige nattigheid. Ik geef het op.
Jullie houden me wel lekker bezig... Misschien doe ik vandaag nog een poging om hem er zonder glinstertjes op te krijgen, we hebben een enorme doos kiwi's hier staan, dus ik kan nog even vooruit