update 3 naar de tips van Frans middels het pipet geprobeerd de merel nu zwart te krijgen ipv blauw

Bedankt voor het kijken

Bedankt voor je reactieFrans schreef:De eesrte drie spreken me wel aan qua licht, scherpte en compositie.
Weet je de soortnaam van de eerste vogel?
En weet je wat die voor een kleur heeft in het echt?
En weet je wat voor kleur die op de foto heeft?

uiteraard weet ik dat een mannetjes merel zwart is en een vrouwtje bruin is, denk meer dat het met de manier van vraagstelling van je is Frans....... Ben op dit forum om te leren en neem dan ook graag dingen aan die vertelt worden, maar kan op een normale manier lijkt meFrans schreef:Een goudvink?
Heb geen verstand van vogels maar ik denk meer aan een merel.![]()
Mannetjes zijn zwart en vrouwtjes meer bruin.
De kleur hier is blauw met een vleugje rood. Gaat naar het paarse.
Kijk ook eens naar de kleur van de tak waar het mos om zit.
Waar bewerk je je foto's mee?

Ik heb de pipet aangeklikt, en ben gaan meten op het ( blauwe) zwarte gedeelte van de merel, daar komen dan diverse metingen naar voren......dan staat er bij lightroom een kop met daarin de sub kopjes ....kleurtoon- verzadiging - luminantie - allesFrans schreef:Ik vind dat het prima gelukt is.
Mogelijk dat je de achtergrond nu wat te groen vindt maar daar zou je nog een tussenweg voor kunnen kiezen.
Zou je voor mijn lering kunnen aangeven hoe je te werk bent gegaan?

Dank je Ron voor je reactie zie weer een uitdaging probeer er morgen mee aan de gang te gaanRon62 schreef:Deze foto's zijn al een stuk scherper dan de foto's met je eigen lens.![]()
De update is een hele verbetering, heb nu[zonder 't te meten] het idee dat ie iets teveel groen/geel is.![]()