Gister weer ff met Jeffrey Jacobs op pad geweest, gelet op de vorige opmerkingen scherpte, te lage sluitertijden icm het aantal mm van de lens....heb ik gister geprobeerd hier op te letten.....
De weersomstandigheden waren gister niet echt ideaal, veelal witte miezerige lucht, vandaar ook de iso 800 gebruik......
hij staat er mooi scherp op eric.
de staande compositie bevalt mij wel, ik hou persoonlijk wel van een mooie rustige foto, en deze lege ruimte boven de vogel maak het een mooie rustige foto (voor mij persoonlijk)
mvg. jeffrey
Mbt. de compositie: met de ruimte erboven heb ik geen probleem alhoewel ik het minder ruim zou doen.
Wat je voor een volgende keer in de gaten moet houden : weg uit het midden en zorg dat je in de kijkrichting altijd meer ruimte hebt dan de staartzijde. Kijk maar bij andere foto's, waar dit meestal het geval is. Het beeld wordt er direct ruimtelijker en mooier van. Succes!
Wil
Jeffrey
Roquirocks .......alle drie bedankt voor de leuke reactie's en tips.....
Vwb de comp. vind ik door ruimten bovenin te creëeren er meer rust terug komt in de foto, had deze foto ook op 1*1 gemaakt maar vond het geheel niet mooi uitkomen......
En begrijp wat je bedoelt qua kijkrichting, maar die pimpels zijn zo snel, met aanvliegen, zitten en weg zijn ze weer dus was eigenlijk al blij dat ik hem zo geplaat had.......
Maar neem je tips weer mee voor de volgende keer thx
Ziet er netjes uit met een fijne scherpte.
Gehele opname qua iets frissen komt ook op mijn scherm wat grauw over.
Ruime ruimte bovenin kan prima, maar voor mij is het iets veel van het goede