Dit was met 600mm.

Had je 't via de pb al verteld, maar vond 't toch wel mooi zo in z'n leefomgeving en de kiekendief staat er gelukkig scherp genoeg op.Rob Olivier schreef:Een mooie pose. Wel een wat onrustige achtergrond maar dat had je zelf al in de gaten.
De auto werd meerdere malen stil gezet als de gids weer wat gespot had.....die man heeft echt haviksogen en zag de vogels meest veel sneller dan ik, maar hij zat dan ook voorin om de vogels snel te spotten.Roquirocks schreef:Ik mag aannemen dat de auto wel even stilstond om te fotograferen. Dat soort landen en een Landrover doet me denken aan hobbel de hobbel.

Dan is er een hoop veranderd. Toen ik er was, alweer zo'n 12 jaar geleden, was de hele weg naar het oosten een enorm lang zandpad. Je werd flink door elkaar gehusseld en als je een voorganger had zat je in een enorme stofwolk.Ron62 schreef:Sinds een paar jaar ligt er een asfaltweg van west naar oost en op een paar stukjes na is die nu zo goed als klaar.
Soms was 't dus wel hobbelen, maar voor 95% ging de weg over bijna nieuw asfalt.

Mooi hoor.Dit was met 600mm.
Lens is niet van mij, maar had ik geleend van een bevriende Sony-fotograaf.Roquirocks schreef:Had je die al?
600mm zonder extender oid?

Roquirocks schreef:Had je die al?
600mm zonder extender oid?
Voor dergelijk grote supertele's zou ik uit ervaring sprekende nooit een zoomlens nemen. Primes presteren daar veel beter en met grotere lichtsterkte ............ en zijn ook veel duurder , ja en helaas.Er is volgens mij sinds kort wel een Tamron 150-600mm. op de Markt en die zal er ook vast wel met een Sony-vatting zijn en ook een stuk lichter, maar ik weet niet hoe die lens presteert.

Henry schreef:Helemaal niet slecht
(achtergrondje en sprietjes nemen we dan maar even voor lief)
Dat vervagen is niet mijn sterkste kant, maar ik heb gelukkig nog meer foto's van deze en daar zit denk nog wel wat tussen met minder drukke achtergrond en sprietjes op de voorgrond.Gotchas schreef:Vind de achtergrond eigenlijk helemaal zo slecht nog niet.
De kiekendief steekt er juist erg mooi tegen af.
Misschien dat je de achtergrond nog ietsje kan vervagen.
Steekt ie nog mooier af
Die doet 't inderdaad wel goed, maar dan moet je ook wel een goeie lens erop schroeven, want anders wordt 't nog niks.Roquirocks schreef:Voor dergelijk grote supertele's zou ik uit ervaring sprekende nooit een zoomlens nemen. Primes presteren daar veel beter en met grotere lichtsterkte ............ en zijn ook veel duurder , ja en helaas.
Tweede hands?
Die extender doet het overigens goed zo te zien.