meeuw in vlucht

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
RoquiRocks
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

meeuw in vlucht

Bericht Geplaatst:

Dat valt niet mee: relatief kleine vogels in vlucht vastleggen.

Ben benieuwd!

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Re: meeuw in vlucht

Bericht Geplaatst:

Moet je eens een roodborstje in de vlucht proberen :rof

Ik weet het valt niet mee maar je kan ook oefenen op reigers of zwanen die zijn iets groter.

Mag ik zeggen dat ik deze niet mooi vindt.
Pose is wel oke, tekening door de vleugel ook nog wel maar de kleuren en scherpte laten het hier een beetje afweten.

Laat je niet afschrikken, misschien zie ik het wel allemaal verkeerd en je moet ergens beginnen.
Mijn eerste foto's waren ook geen toppers en nu meestal ook nog niet. :rof
Omhoog Profiel Website Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Meeuwen vind ik juist een soort die vrij simpel zijn om in de vlucht vast te leggen, ze hebben meest 1 rechte lijn die ze aanhouden en zijn makkelijk te volgen in je zoeker. ;)
Is dus een heel mooi soort om op te oefenen om vogels in de vlucht erop te zetten, ook omdat er zat van rond vliegen.

Bij deze foto mis ik een mooie wolkenlucht, of iets anders als leuke achtergrond, de achtergrond is nu een beetje flets.....heb je 'm met wat tegenlicht genomen?
De achterste vleugel ziet er wat raar uit, met in sommige delen nog wel detail en sommige delen niet[het witte stuk].....het lijkt of daar wat meer ontruist is. :dk

De scherpte ziet er wel goed uit, maar ligt het meest op de voorste vleugel zo te zien. ;)
Omhoog Profiel Foto's
RoquiRocks
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ron62 schreef:Meeuwen vind ik juist een soort die vrij simpel zijn om in de vlucht vast te leggen, ze hebben meest 1 rechte lijn die ze aanhouden en zijn makkelijk te volgen in je zoeker. ;)
Is dus een heel mooi soort om op te oefenen om vogels in de vlucht erop te zetten, ook omdat er zat van rond vliegen.
Deze meeuwen stonden in een weiland 40-50-m van me af en vlogen steeds even op naar een andere plek iets verderop. Dan zijn het hele korte momenten en volgen is er zo goed als niet bij.
Bij bewerken heb ik NeatImage : filter en sharpen alleen gebruikt - op het hele beeld.

Het was een nuttige oefensessie die geheel onverwacht een patrijs opleverde !
Laatst gewijzigd door RoquiRocks op 18 feb 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
wil53
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Hij is ok alleen Neat image maakt de vogel te glad maw te weinig details te zien al is dat moeilijk met dat weer
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”