Aangezien er geen topic is waar je straatfoto's kan posten. Doe ik hier hier maar. Ik heb zondag voor het eerst geprobeerd te straatfotograferen, met een compactcamera. Ik was in Almere. Ze waren niet allemaal mooi, maar deze vond ik wel wat hebben. Ik heb hem een beetje uitvergroot en daardoor is de scherpte een beetje verminderd.
Je bedoelt dus eigenlijk dat je de opname gecropt hebt. Is wat anders dan vergroten Je moet je opname als laatste altijd nog een beetje naverscherpen, probeer maar
Wat in dit soort situaties welk leuk is om nog een tijdje te wachten of er nog iets gebeurt waardoor je wat meer verhaal in de foto krijgt. Een mooie dame die de winkel uit komt lopen en waar de man achter de rollator naar kijkt. Bijvoorbeeld.
Ja dat zou wel leuk zijn geweest. Maar als je samen met familie bent die zich helemaal versjouwen met primark tassen en zo snel mogelijk naar de andere winkel willen is dat niet echt een optie. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar het is wel erg leuk om te doen! Het meeste is al geschreven (scheef, beetje soft), vind de toning netjes iets toevoegen aan de plaat, gewoon blijven proberen!
De foto vind ik wel wat hebben eigenlijk. Je onderwerp centraal neerzetten ben ik meestal niet zo van. Maar in dit geval vind ik dat het die meneer iets verlatens geeft. Mooie foto.
Waarmee bewerk je je foto's? In dat programma kun je vast ook verscherpen.
Op mijn computer heb ik wel photoshop cs2 staan (daar ik niks van begijp). Maar meestal probeer ik wat met http://www.picmonkey.com, is online maar erg makkelijk in gebruik.
Lijkt me wel een goed programma, heb het ook al gedownload. Maar al mijn foto's zijn JPEG en het programma opent alleen TIFF bestanden, iemand die weet hoe je dit verandert?