Allerlei kleine beestjes

De kriebelende kruipertjes
Plaats reactie
BRINKFOTO
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Allerlei kleine beestjes

Bericht Geplaatst:

Eind vorig jaar mijn macrolens gekocht, maar macrotechnisch gezien viel er deze winter weinig te beleven, daaintegen is er nu vanalles te zien om te fotograferen, maar tjonge jonge, dat valt nog niet mee. Lastig hoor respect voor al die prachtige macrofoto's die hier voorbij komen. Maar we blijven oefenen en voor tips zal ik toch wat moeten uploaden, dus bij deze een serietje die ik vanmiddag heb gemaakt. (met deze wind ook niet de ideale omstandigheden om te oefenen maar toch).

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
__Erik__
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Allerlei kleine beestjes

Bericht Geplaatst:

Vind de eerste meteen de betere uit deze serie, die heeft de mooiste scherpte en kleuren, bij de andere ligt de scherpte er net naast, voor allemaal geldt wel dat er behoorlijk wat ruis te zien is, dat is vast redelijk eenvoudig weg te werken :)
Omhoog Profiel Website Foto's
Rob Olivier
Lid
Lid

Allerlei kleine beestjes

Bericht Geplaatst:

Inderdaad zijn de foto's wat ruizig maar ik vind ze zeker zo slecht nog niet. Foto 1 spreekt me het meest aan vanwege het oogcontact. Foto 3 vind ik ook mooi, alleen jammer dat de onscherpe snuitvlieg op de voorgrond het beeld wat verstoort.
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Allerlei kleine beestjes

Bericht Geplaatst:

Goede scherpte en scherptediepte, speels in opbouw en uitsnede, eerste en laatste hebben misschien last van de meeste ruis :)
Paula Loonen
Lid
Lid
Contacteer:

Allerlei kleine beestjes

Bericht Geplaatst:

Helemaal niet gek hoor, het is heel moeilijk om de macrolens wat goed door te krijgen. :)
Voor mij ook meteen de eerste. Daar ligt de scherpte op de kop en is de vlieg met het kopje naar ons gericht.
Op foto 2 heb je ook de scherpte op de kop, maar daar staat de vlieg met de onscherpe achterkant naar ons toe. Dat kijkt minder lekker.
Foto 3 was heel mooi geweest wanneer de zweefvlieg niet zo onscherp op de voorgrond zou zijn :)
Ook ik zie bij alle foto's ruis, maar dat zou je met een ontruizer wel kunnen aanpakken :)

Wat ik jammer vind is dat ik geen exif kan zien. Dan wordt het wat lastig om te kijken wat je eventueel aan zou kunnen passen :)
Wim
Lid
Lid

Allerlei kleine beestjes

Bericht Geplaatst:

exif staat nog in de foto's hoge iso ruis in de achtergrond verwijderen daar knappen ze al flink van op.
ik volg de bevindingen van mijn voorgangers.
Omhoog Profiel Foto's
Paula Loonen
Lid
Lid
Contacteer:

Allerlei kleine beestjes

Bericht Geplaatst:

Ik zie de exif niet Wim en ik heb er wel een extensie voor chrome in gezet. Doet het bij andere foto's wel :-(
Ook in Firefox werkt het niet helaas :-)
Plaats reactie

Terug naar “Insecten”