pimpel staat er top op achtergrond komt bij mij blokig over flinke crop?
met een ruisfilter en dan alleen de achtergrond krijg je hem wel beter.
ben benieuwd als andere dat ook zien anders moet ik denk ik aan een nieuw scherm.
Geweldige - en ja parmantige - opname van dit o zo mooie en doodgewone vogeltje.
Enorm veel details, mooie pose - iets aan de centrale kant wat mij betreft.
Ook ik zie bij nadere bestudering hetgeen Wim benoemd. Een beetje veel moeten poetsen in die achtergrond ???
Hoi Wim, RoquiRocks en anderen, graag verder advies...
heb jullie reacties gelezen mbt de achtergrond en het origineel er nog eens bijgepakt. In deze foto is niets gepoetst en is ook geen zware crop (links en rechts iets bijgesneden), Ik heb wel iets het contrast verhoogd en het (te) witte verenpak wat teruggebracht. Na deze bewerking ziet mijn origineel er nog netjes uit (nette achtergrond). Daarna gecropped naar max 900 pixels en nog iets naverscherpt, ook deze versie ziet er op mijn scherm nog vrij netjes uit (al wel wat banding en kleurverschillen in de achtergond zichtbaar). Daarna de foto geplaatst in Photobucket en de link naar PD gemaakt.
Waar gaat dit dan verkeerd dat de foto inderdaad een vlekkerige achtergrond geeft als eindresultaat in PD? is het een te klein bestand (900 x 900 pixels en slechts 266 kB !!!) ???
Wie kan me wat advies geven?, ik ben geen ervaren photoshopper en doe alleen wat beperkte handelingen zoals croppen en soms wat ontruisen in Photoshop Elements. Ik hoor het wel.