Italian views...

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
Industrial63
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Italian views...

Bericht Geplaatst:

Afbeelding

Bizarre scherpte die dag , viel zo op dat we even illegaal op de vluchtstrook gestaan hebben daarvoor. Helaas is dit vaak een voorbode van slechter weer , wat we dus de dag daarop ook hadden.....
Omhoog Profiel Website Foto's
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Italian views...

Bericht Geplaatst:

Inderdaad een mooi helder en scherp landschapje.
Wolkenlucht komt lekker uit. Onderin had van mij ietsje meer ruimte erbij mogen zitten.
Proeft nu net wat aangesneden aan, weggetje uit de hoek had hem voor mij afgemaakt.
Maar ik ben me terdege bewust dat dat een rare tic van mij is :prankster
josdevos
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Prachtige opname, heb ook uw urbex reeks bekeken. Ben onder de indruk prachtige locaties.
Fotosmurf
Moderator
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

mooi landschap, lekker veel diepte. :up
Roy_v_E
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Weer een geweldige bewerking!!!!
Bij een aantal mensen die ik ken wordt HDR een soort trucje om foto's mooier te maken. Maar als jouw werk bekijk hebben de foto's in de basis ook al een zeer hoog niveau, mede door de schitterende locaties die je weet te vinden.
Industrial63
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Thnxz , zodra je HDR techniek gaat gebruiken om iets mooier te maken , dan gaat er idd al iets niet goed. Eigenlijk heb ik een pest aan HDR (kost veel HDD ruimte , nabewerkingstijd enzo) , maar zoals eerder gezegd...de huidige sensors kunnen niet alle contrasten 100% aan helaas (enkele midframes uitgezonderd zoals de PhaseOne , maar die is compleet met 2 objectieven rond de 40.000 euro...)
Wim
Lid
Lid

Italian views...

Bericht Geplaatst:

mooi landschap foto. :up
Omhoog Profiel Foto's
Roy_v_E
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Industrial63 schreef:Thnxz , zodra je HDR techniek gaat gebruiken om iets mooier te maken , dan gaat er idd al iets niet goed. Eigenlijk heb ik een pest aan HDR (kost veel HDD ruimte , nabewerkingstijd enzo) , maar zoals eerder gezegd...de huidige sensors kunnen niet alle contrasten 100% aan helaas (enkele midframes uitgezonderd zoals de PhaseOne , maar die is compleet met 2 objectieven rond de 40.000 euro...)
Ik ken het probleem.... Daarom had ik ook met HDR geëxperimenteerd, maar viel daarbij vaak in de valkuil om de tone mapping te hoog te zetten. Heel af en toe gebruik ik het nog, maar dan wel zo dat je net niet kan zien dat het HDR is.
Momenteel ben aan het experimenteren met een polarisatiefilter om o.a. dit probleem een beetje te compenseren. Zie mijn test topic.
En ik ben ook aan het experimenteren met HDR time lapse video, maar dan juist wel expres met vrij veel tone mapping. Ik probeer het volgende effect te benaderen, maar dat lukt me nog lang niet: https://www.youtube.com/watch?v=zGtz_GOA79w" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry... te veel offtopic :blush
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Een HDR die je niet als HDR meteen herkent maar als natuurlijk ervaart is voor mij erg aansprekende, zoveel diepte in structuren van de bomen heb je subtiel gewonnen :)
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”