Opname 1 komt bij niet binnen, vind de grote lucht, die nog al flets toont niet echt een blikvanger, althans het houdt mijn aandacht niet vast.
Opname 2 had meer ingezeten. Standpunt en landschapsformaat spreken al meer tot de verbeelding. Wel vallen de huizen links in beeld om. Persoonlijk zou ik zelf nog een stap naar links hebben gezet, zodat je de steiger je dan loodrecht in beeld hebt staan en vanuit punt als kijker mee wordt genomen in jouw beeld...Ook hier toont de lucht flets, iets donkere kan hij best hebben.
Juist de eerste is voor mij heel strak, mooie blikvanger in houtwerk en trap, en met een lekker waterschapje erachter. Luchten zijn gewaagd in belichting, maar komen in sfeer goed over.
De tweede komt mij wat minder over, mis een onderwerp
De eerste zegt mij niet zoveel, tweede vind ik wel mooi, maar net wat Mendel zegt er ontbreekt wat (iemand aan het eind van de steiger bijvoorbeeld)
Kan me wel vinden in de tips van ArtenCo
Dankjewel allemaal.
Ik vind een foto kaarsrecht op de steiger een beetje van 13-in-een-dozijn.
Niet dat het niet mooi zou zijn geweest, maar er zijn er al zoveel van.
Maar het experiment heeft dus niet goed uitgepakt.
Jammer, op naar de volgende.
Ik heb al aardig aan de schuifjes getrokken, want zoals je ziet is het een volle tegenlicht opname.
Ik zal er nog eens een blik op werpen. Bedankt Maurice.
Voor mij heeft foto 1 iets mystieks en suggestiefs. Ik zie het zo als boekenkaft van een thriller van Lars Kepler. Niks mee doen, alleen wel even naar de uitgever opsturen en de juiste prijs vragen.