Je hebt wel meteen een mooie libelle te pakken. Mijn tip is dat je kunt proberen om goed te richten op de ogen van een insect zodat deze goed scherp zijn. De eerste foto vind ik erg mooi qua compositie en de wazige achtergrond. Alleen mis je hier helaas de scherpte op de ogen.
Doordat je er zo bovenop zit, vind ik nrs 2, 3 en 4 eigenlijk weer iets te druk worden.
Nr 1 heeft wel die mooie rust in de foto. De scherptediepte is er wel erg klein.
Als ik nou bijvoorbeeld een bloem of insect wil fotograferen van heel dichtbij, is het dan het beste om het diafragma zo klein mogelijk te zetten?
De blauwe libel was inderdaad een plaatje op zich, zo helder blauw echt heel mooi, er waren ook fel rode maar ze waren niet zo in de stemming voor foto's denk ik haha ze bleven maar vliegen.
Voor foto 1 lag ik gestrekt op de grond en kwam er daarna achter dat ik op een mierennest lag haha.
Maar...alles voor een mooie foto XD
Een mierennest is mou niet de lekkerste plek. Over diafragma. Wil je veel scherpte over een groot gebied dan met een klein diafragma werken. Maar gewoon verschilende diafragma,s uitproberen is het beste om te leren.