Ik heb dan een profiel aangemaakt dat opgeslagen wordt. Ben ik dan klaar of dien ik dan bij opnieuw aanzetten van de monitor een handeling te verrichten? Moet ik nog een instelling binnen Photoshop aanpassen?
Hoe gaan jullie daarmee om?
Arno

Dat heb je goed gezien Frans.Je koopt dure spullen en lijkt niet te weten wat je er mee kunt/moet.

Dat heb ik inmiddels begrepen Frans. Gezien de kosten en het feit dat ik geen professional ben die wekelijks afdrukken maakt zal ik geen fotoprinter aanschaffen. Om dus bij de afdrukken het kleurbereik van Adobe RGB te behouden dien ik een fotolab te zoeken die Adobe RGB niet omzet naar sRGB. Ik dien dan wel een ICC profiel van dat lab (printer) te downloaden en toe te voegen aan mijn foto. Om daar bewust en kundig mee om te gaan moet ik eerst meer van papier afweten daar dit ook weer met een ICC profiel werkt.e hebt een foto bewerkt in AdobeRGB en 16 bits en laat het kleurprofiel in de foto zitten. Niks mis mee.
Je stuurt het bestand op naar Profotonet.
Die zetten het om naar een 8 bits sRGB bestand.!

Dat klinkt heel logisch. Hoeveel waarde kan ik hechten aan een proefdruk op print- in plaats van fotopapier? Heeft dat zin of dient die proefdruk dan ook op fotopapier te gebeuren om een enige voorspellende waarde te hebben?Gebruik dat om je foto te proefdrukken in Photoshop.
Dan zie je wat je krijgt.