1/100 ; f6,3 ; iso 400 ; 500mm

Wat is een enorme crop als je foto's maakt van kleine beestjes op - in dit geval -afstand van 10 meter en dan ook nog met 500mm en full frame.__Erik__ schreef:Ik snap bij deze niet zo veel van de ligging van de scherpte, lijkt wel of ie meer op de borst ligt dan op 't oog, is dit soms net zo'n enorme crop als je roodborstje? Kleuren vind ik wel heel netjes
(heb jij recent een andere camera erbij 'gekregen' of had je deze altijd al?)

Dan zit daar de grote stap voorwaartsRoquiRocks schreef:Wat is een enorme crop als je foto's maakt van kleine beestjes op - in dit geval -afstand van 10 meter en dan ook nog met 500mm en full frame.__Erik__ schreef:Ik snap bij deze niet zo veel van de ligging van de scherpte, lijkt wel of ie meer op de borst ligt dan op 't oog, is dit soms net zo'n enorme crop als je roodborstje? Kleuren vind ik wel heel netjes
(heb jij recent een andere camera erbij 'gekregen' of had je deze altijd al?)
In dit geval was het resterende formaat ongeveer 3x de toegestane grootte voor dit forum .
Ik zie het probleem ook niet zo, hoor, als het resultaat van de uiteindelijke verwerking/uitsnede maar ok. is.
Overigens geen nieuwe camera en al helemaal niet gekregen. Wel wat kennis en inzichten opgedaan omtrent verwerking .