Een gewaagd idee dat even moet wennen.....maar me wel smaakt... de oneffenheden in de achtergrond van het doek storen me wel een beetje,en denk ook dat de opname niet helemaal recht staat ,aan de lijn te zien van achtergrond en voorgrond, tenzij dit misschien niet helemaal loodrecht genomen is tov het onderwerp... de zwart/wit omzetting vind ik dan weeral optimaal plus je handelsmerk vind ik echt geslaagd....
Oneffenheden in achter- en ondergrond storen voor mij ook iets teveel. Dit geldt ook voor de kreukels onderin het doek (bij de hoed). Belichting vind ook ik mooi gedaan. Onderwerp vind ik goed gevonden.
De achtergrond is een rol vinyl van Folux waar ik niet erg tevreden over ben. Niet vlak en er zitten horizontale banen in die lichter van kleur zijn als gevolg van licht en/ of stof. Als ik overigens het zwart van het doek gebruik om de WB in RAW in te stellen krijg ik bizarre, blauwe, groene en magenta blauwzweem afhankelijk van de plek die ik aanklik met pipetje.
Het doek is niet meer dan een rechthoekige lap stof die ik zelf een keer gezoomd heb. Netjes gestreken vanochtend en geprobeerd zo goed mogelijk te plooien. Lukte niet mooi genoeg naar mijn zin maar ben grieperig en heb niet veel energie.
Het beeld drukt wel goed mijn emotie uit bij deze donkere dagen.
Ha, toch gevonden . Wat een orgineel idee en nog wel één met je eigen handtekening/hoedje. Tja wat kan ik hier eigenlijk meer over zeggen dan al gedaan is? Er zit een mooi verloop in de foto, het zwart is mooi en niet doorlopen. *Weet je zeker dat je in je update niet iets meer hebt gedaan dan wat onder de foto staat? Het histogram laat wel een verandering zien
Als dit de stemming was bij het maken van de foto dan is deze erg geslaagd, je moet er maar op komen.
Als je een RAW opent krijg je een beeld met de voorinstellingen die je al of niet zelf hebt ingesteld. Vandaar uit heb ik niet meer gedaan als ik beschreef.
Maar natuurlijk heb je gelijk dat de door de camera ontwikkelde foto best afwijkt.
Toch blijf ik het grappig vinden want in beide gevallen zijn de foto's jpeg en door de computer omgezet vanuit hetzelfde RAW-bestand en toch 2x anders. De ene foto oogt wat lichter dan de andere.
In een eerdere reaktie van jou lees ik dat je problemen hebt met het vinden van de juiste zwarttint met je pipet. Heb je dit probleem ook als je met een grijskaart werkt?
Voor het goed meten van licht in een beeld waarin de zwarte tinten allemaal detail moeten bevatten is ons geleerd dat we meten op het meest donkere deel in het beeld en hier 2 stops onder te belichten als het echt zwart+doortekent moet zijn.
Oww ik zie deze nu pas. Mooi licht, donkere uitstraling. Het geeft me een beeld van ellende, maar toch een sterkte erin, een soort van "niet klein krijgen". Zoals de doek gedrapeerd is geeft het een trotse uitstraling.