1: 2: 3: PS: ik weet niet hoe je de EXIF-data van een foto toe kan voegen, weet iemand misschien hoe ik dat moet doen? Of moet je dit gewoon onder de foto typen?
Blauw in Rotterdam
- Vivian_93
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
Ik ben nog een complete beginner, dus alle tips zijn welkom! Gister naar Rotterdam geweest om wat dingen uit te proberen. Ben eigenlijk nergens echt tevreden over maar de foto's waar het minste 'Rotterdam' op te zien is vind ik nog het best gelukt. Dus ben benieuwd naar jullie reacties.
1: 2: 3: PS: ik weet niet hoe je de EXIF-data van een foto toe kan voegen, weet iemand misschien hoe ik dat moet doen? Of moet je dit gewoon onder de foto typen?
- Frans
- Lid

- Geslacht: Man
Foto 1 lijkt aantrekkelijk om te maken door de mooie wirwar aan takken.
Maar als foto mis je toch teveel een hoofdonderwerp dat boeiend genoeg is om het oog naar toe te leiden en de aandacht vast te houden.
Foto 2 heeft een mooie lucht. Luchten zijn vooral mooi als decor maar veel minder als hoofdonderwerp in een fot.
Foto 3 had kunnen meedoen aan de maandopdracht. Maar ook hier is de aandacht snel afgeleid.
Maar als foto mis je toch teveel een hoofdonderwerp dat boeiend genoeg is om het oog naar toe te leiden en de aandacht vast te houden.
Foto 2 heeft een mooie lucht. Luchten zijn vooral mooi als decor maar veel minder als hoofdonderwerp in een fot.
Foto 3 had kunnen meedoen aan de maandopdracht. Maar ook hier is de aandacht snel afgeleid.
-
fotobram
- Lid

- Contacteer:
Zoek eens op exifviewer met google.Vivian_93 schreef:Maar hoe kan je die dan zien? Soms vind ik het ook wel interessant om bij foto's van anderen te zien maar dan kan ik het niet vinden. Sorry ik ben echt een leek op dit gebied haha.
https://www.google.com/webhp?sourceid=c ... exifviewer" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henry
- Lid

Voor mij is nummer 3 de meest interessante van dit trio. Voor de rest sluit ik me aan bij de reactie van Frans over de takken en de lucht.
Frans schreef:Foto 1 lijkt aantrekkelijk om te maken door de mooie wirwar aan takken.
- AJL
- Lid

Ik denk dat ik geen boeiend onderwerp vind dat mijn aandacht lang kan vast houden aan dit beeld
Als landschappen je onderwerp zijn, is een mooie landschap een kunst maar nog veel meer het moment waarop je het fotografeert
Als details je hoofdthema zijn......dat is misschien nog moeilijker
Succes in je zoektocht
Als landschappen je onderwerp zijn, is een mooie landschap een kunst maar nog veel meer het moment waarop je het fotografeert
Als details je hoofdthema zijn......dat is misschien nog moeilijker
Succes in je zoektocht
- Vivian_93
- Lid

- Geslacht: Vrouw
Bedankt Erik!
En AJL, eigenlijk weet ik nog helemaal niet wat mijn hoofdthema is. Ben nu maar gewoon van alles aan het proberen en ik vond deze het mooist. Toevallig zijn ze allemaal wat saai inderdaad.
En AJL, eigenlijk weet ik nog helemaal niet wat mijn hoofdthema is. Ben nu maar gewoon van alles aan het proberen en ik vond deze het mooist. Toevallig zijn ze allemaal wat saai inderdaad.